اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

آقای ظریف دست مریزاد!

آنچه جناب ظریف در مصاحبه اخیر با CNN گفته است بی‌آنکه بخواهند نه فقط در تراز وزیر خارجه کشورمان نبوده است بلکه وهن نظام اسلامی و مردم پاکباخته و شهید داده این مرز و بوم نیز هست.

آقای ظریف دست مریزاد!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، «حسین شریعتمداری» در واکنش به سخنان «محمدجواد ظریف» در مصاحبه با  CNN یادداشتی در روزنامه «کیهان» به شرح زیر منتشر کرد:

شاید آقای ظریف با خواندن این وجیزه ابرو به گلایه درهم بکشد ولی آنچه جناب ایشان در مصاحبه اخیر با CNN گفته است بی‌آنکه بخواهند نه فقط در تراز وزیر خارجه کشورمان نبوده است بلکه وهن نظام اسلامی و مردم پاکباخته و شهید داده این مرز و بوم نیز هست. از این روی گفتنی‌ها در این‌باره، نباید و نمی‌تواند ناگفته بماند.
 آقای ظریف در مصاحبه با CNN گفته است «آمریکا توانایی نابود کردن ایران را ندارد، مگر اینکه از سلاح‌های ممنوعه استفاده کند»! مفهوم بی‌کم و کاست و خالی از ابهام سخن وزیر محترم امور خارجه کشورمان این است که اولاً؛ برخلاف آنچه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب می‌گویند و مردم ایران طی چهل سال گذشته با حضور حماسی و مثال‌زدنی خود در روزهای حادثه به اثبات رسانده‌اند، ایران اسلامی نابود شدنی است! و ثانیاً؛ این آمریکاست که توان نابود کردن ایران را دارد! ولی به قول ایشان شرط نابودی ایران اسلامی آن است که آمریکا برای مقابله با ایران از سلاح‌های ممنوعه استفاده کند! و ثالثاً؛ بر پایبندی آمریکا به مبانی اخلاقی و اصول انسانی اصرار می‌ورزد! و این گزاره را تبلیغ می‌کند که اگر آمریکا به اصول اخلاقی و مبانی انسانی پایبند نبود تا‌کنون با استفاده از سلاح هسته‌ای ایران را نابود کرده بود!
حالا کلاه خود را قاضی کنید و به قضاوت بنشینید که آیا اظهار‌نظر آقای ظریف، غیر از دعوت علنی از آمریکا برای نابود کردن ایران، می‌تواند معنا و مفهوم دیگری داشته باشد؟! آمریکا بارها اعلام کرده است که براندازی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک هدف استراتژیک در دستور کار خود دارد و تاکید می‌کند که این خط استراتژیک با تغییر دولت‌ها در آمریکا تغییر نمی‌کند و تا‌کنون برای رسیدن به این هدف استراتژیک خود هیچ فرصتی را از دست نداده و از ارتکاب هیچ جنایتی رویگردان نبوده است.
 اکنون باید از آقای ظریف پرسید که آیا جنابعالی از این هویت وحشیانه آمریکا بی‌خبرید؟ اگر پاسخ مثبت است چرا تصور می‌کنید آمریکا برای دسترسی به مقصود خود که براندازی و نابودی ایران اسلامی است از به کارگیری سلاح‌های ممنوعه خودداری می‌کند؟! آقای ظریف درباره بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی چه نظری دارند؟ وزیر جنگ وقت آمریکا (ژنرال استیسون) و رئیس‌ وقت ستاد ارتش آمریکا (ژنرال لی هی) و مشاور وقت وزیر جنگ آمریکا (جک مدیگان) در کتاب‌های خاطرات خود، تصریح می‌کنند که بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی بعد از پایان جنگ جهانی دوم (خودکشی هیتلر، اعدام موسولینی و آمادگی اعلام شده ژاپن برای تسلیم) و تنها برای آزمایش ضریب تلفات انسانی بمب‌های اتمی صورت گرفته بود؟! مگر آمریکا در جنگ افغانستان و در غارهای تارا بورا از بمب اتمی با اورانیوم ضعیف شده استفاده نکرد؟ و مگر همان بمب‌های اتمی را در عراق به کار نگرفت؟! مگر آمریکا در عراق، فلسطین، یمن، سوریه و... از هیچ جنایتی رویگردان است؟! اگر جناب ظریف از این واقعیت‌ها با‌خبر است که باید گفت اظهارات ایشان غیر از دعوت از آمریکا برای حمله نظامی به ایران- بخوانید خودکشی آمریکا و متحدانش- مفهوم دیگری ندارد! و چنانچه از هویت وحشی آمریکا بی‌خبر است که با عرض پوزش، این ‌اندازه از بی‌خبری بایسته وزیر امور خارجه ایران نیست!
اظهارات آقای ظریف مخصوصا در شرایط کنونی که غرب آسیا به ویترین شکست‌های پی‌در‌پی آمریکا و متحدانش تبدیل شده و مقامات و صاحب‌نظران آمریکایی بی‌وقفه و با صراحت به ناتوانی آمریکا در مقابله با ایران اسلامی اعتراف می‌کنند و به ویژه بعد از ضرب شست مقتدرانه ایران در انهدام پیشرفته‌ترین پهپاد جاسوسی آمریکا و... تعجب‌آور و صد البته تاسف‌بار‌تر نیز هست.
تردیدی نیست که جناب ظریف از مفهوم و معنای واقعی اظهارات خود بی‌خبر بوده و این سخنان نسنجیده را به خطا بر زبان آورده‌اند و از این روی، انتظار آن است که بی‌درنگ برای اصلاح آن دست به کار شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول