اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

دستاوردهای ریاست ایران بر کمیته همکاری‌های فنی سازمان جهانی دریانوردی‌

نماینده ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی گفت: انتخاب ایران برای ریاست کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین‌المللی دریانوردی، این امکان را برای کشورمان فراهم می‌کند تا نقش مؤثرتری در شورای این سازمان جهانی ایفا کنیم.

دستاوردهای ریاست ایران بر کمیته همکاری‌های فنی سازمان جهانی دریانوردی‌

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، ماندانا منصوریان، نماینده سازمان بنادر و دریانوردی ایران در سازمان جهانی دریانوردی، به عنوان نایب رئیس کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین المللی دریانوردی انتخاب شد.

در نشستی که در مقر سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) در لندن برگزار شد، منصوریان توانست با اکثریت آرا کشورهای عضو سازمان بین المللی دریانوردی به سمت نایب رئیسی کمیته همکاری های فنی سازمان بین المللی دریانوردی دست پیدا کند. 

‌منصوریان اولین نایب رئیس زن کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین المللی دریانوردی به شمار می‌رود؛ کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین المللی دریانوردی یکی از پنج کمیته اصلی سازمان بین المللی دریانوردی است که مسئولیت ارائه کمک‌های فنی به ویژه به کشورهای در حال توسعه و ارتقای توانایی آنها در اجرای مقررات بین المللی مرتبط با ایمنی، امنیت و حفظ محیط زیست دریایی است.

ماندانا منصوریان، نماینده ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی، در این‌باره می‌گوید: انتخاب ایران برای ریاست کمیته همکاری‌های فنی سازمان بین‌المللی دریانوردی این امکان را برای کشور فراهم می‌کند تا نقش موثرتری در شورای آیمو ایفا کنیم.

‌منصوریان افزود: این هفته شصت و نهمین اجلاس کمیته همکاری‌های فنی آیمو در مقر سازمان بین المللی دریانوردی در لندن برگزار شد و یکی از دستور کارهای این جلسه انتخاب رئیس و نایب رئیس کمیته یاد شده برای ۲ سال آینده در آیمو بود. 
 
نماینده ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی تصریح کرد: ایران از ماه‌ها قبل در راستای سیاست‌های کلان خود در حوزه همکاری های فنی آیمو کاندیداتوری خود را برای کمیته همکاری های فنی آیمو اعلام کرده بود و خوشبختانه با رای قاطع اعضا شاهد نتیجه مثبت و موفقیت آمیز ایران در این زمینه بودیم. 

منصوریان درباره نحوه انتخاب ایران در کمیته همکاری های فنی آیمو افزود: در حال حاضر ۱۷۴ کشور عضو سازمان جهانی دریانوردی و ۳ کشور نیز به طور غیر وابسته عضو این سازمان هستند.  

نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی اذعان داشت: در انتخابات آیمو، تا زمانی که مخالفتی مبنی بر کاندیداتوری یکی از اعضا وجود نداشته باشد، انتخاب بر اساس رای بر اجماع خواهد بود. 

منصوریان اظهار داشت: ایران از سال ۱۹۵۸ میلادی عضو سازمان جهانی دریانوردی بوده است. در حال حاضر این سازمان متشکل از ۵ کمیته اصلی است که کمیته همکاری های فنی یکی از این کمیته ها قلمداد می شود. 

وی درباره اهمیت کمیته همکاری های فنی آیمو به ویژه برای ایران گفت: نقش آموزش و تربیت نیروهای انسانی به خصوص برای کشورهای در حال توسعه از موضوعات مهم و مورد بحث این کمیته است، بنابراین ریاست بر کمیته همکاری های فنی آیمو برای ایران جایگاه ویژه ای دارد.

منصوریان اضافه کرد: انتخاب ایران برای ریاست کمیته همکاری های فنی آیمو این امکان را برای کشور فراهم می‌کند تا نقش موثرتری در شورای آیمو و سایر کمیته های این سازمان بین المللی داشته باشیم. 

نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی اذعان داشت: با ریاست بر کمیته یاد شده شرایط برای تصمیم گیری ایران در خصوص تخصیص دوره های آموزشی و استفاده از خدمات و کمک های کمیته همکاری های فنی برای آموزش و تقویت نیروی انسانی در بخش دریا مهیا خواهد شد. 

وی گفت: با ریاست بر کمیته همکاری های فنی آیمو تعامل نزدیکتری با دبیرخانه آیمو خواهیم داشت و از ظرفیت های موجود در این سازمان برای کشورمان بهره ببریم.  

منصوریان در ارتباط با حضور بانوان در این سمت در سازمان جهانی دریانوردی اعلام کرد: طبق اعلام دبیرخانه این سازمان، از زمان الحاق ایران به کنوانسیون های آیمو، این اولین بار است که یک خانم از ایران به سمت نایب رییسی یکی از کمیته های اصلی سازمان جهانی دریانوردی منصوب می‌شود. 

وی تاکید کرد:ایران در همه موارد فنی آیمو همواره نقش پررنگ و موثری داشته است، طبق نظر همه اعضای سازمان و همچنین دبیرکل آیمو،  ایران نقشی کلیدی در سازمان جهانی دریانوردی داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول