اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سیاست ترامپ در قبال ایران، موجی از بی‌اعتمادی در کره‌شمالی به‌وجود آورده است

سیاست‌هایی که دولت آمریکا در قبال ایران در پیش گرفته، باعث شده تا موجی از بی‌اعتمادی علیه وی در کره شمالی به‌وجود آید که احتمال به ثمر رسیدن توافق میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ در رابطه با خلع سلاح اتمی کره را بیش از پیش کمرنگ می‌کند.

سیاست ترامپ در قبال ایران، موجی از بی‌اعتمادی در کره‌شمالی به‌وجود آورده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی کارشناسان بر این باورند، با توجه به سیاست‌هایی که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران در پیش گرفته، این چشم‌انداز که واشنگتن نمی‌تواند شریکی قابل اعتماد باشد در کره شمالی تقویت شده و در نتیجه باید فاتحه توافق میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ بر سر خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره نیز خوانده شود.

بنا بر گزارش «ان بی سی نیوز»، به عقیده این کارشناسان، تحریم‌ها و تهدیدهایی که دولت آمریکا علیه ایران وضع می‌کند، صرفا باعث تقویت بی‌اعتمادی به واشنگتن در فاصله 4 هزار مایلی آن‌طرف‌تر از تهران خواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز شنبه پس از شرکت در اجلاس سران گروه 20 در اوساکای ژاپن برای سفری دو روزه عازم کره جنوبی شده است و به نظر می‌رسد که او و گروه همراهش امیدوارند تا بتوانند در این سفر مذاکرات اتمی شبه جزیره کره را که به بن‌بست رسیده مجددا از سر بگیرند یا دست‌کم زمینه را برای این کار فراهم کنند.

بنا بر این گزارش، ترامپ روز شنبه پیشنهاد داده بود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کند و وی را دعوت کرده بود تا در این سفر، در منطقه غیرنظامی شده میان دو کره، گپ و گفتی دوستانه داشته باشند، اما به نظر نمی‌رسد که سیاست‌هایی که طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته، ترامپ در قبال ایران در پیش گرفته، فرصتی را در رابطه با دیدار وی با رهبر کره شمالی فراهم کند.

«تام پلنت» مدیر برنامه خلع سلاح و سیاست هسته‌ای در اندیشکده «موسسه سلطنتی خدمات متحد» (Royal United Services Institute) در لندن تأکید کرد: «از نظر کره‌ای ها (مقامات پیونگ‌یانگ)، آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و هرگونه اقدام برای توافق با واشنگتن باید متوقف شود».

رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ 18 اردیبهشت‌ماه سال 1397، پس از چندین ماه تهدید، سرانجام آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) خارج کرد و به دنبال آن طی چند مرحله نه تنها تمام تحریم‌هایی که باید بر اساس این تواقنامه لغو می‌شد را مجددا علیه  ایران وضع کرد بلکه اقدامات تحریمی بیشتری را نیز علیه ایران لحاظ کرد.

مقامات این کشور حتی تأکید کرده‌اند که قصد دارند فشار حداکثری را علیه تهران اعمال کنند و به خیال خود با این روش، دولت ایران را وادار کنند تا رفتار خود را تغییر دهد. ترامپ و اطرافیانش حتی مدعی شده‌اند که حاضر به مذاکره با ایران هستند اما هر بار که این ادعا را مطرح کرده‌اند، بلافاصله تحریم‌ها علیه ایران را افزایش داده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا تا کنون دو مرتبه با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کرده که البته دیدار دوم آنها در ماه فوریه گذشته در هانوی ویتنام به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به وعده‌هایش در قبال کره شمالی پیش از موعد اعلام شده، ناتمام به پایان رسید.

هم اکنون به نظر می‌رسد که ترامپ و اطرافیانش در واشنگتن سعی دارند چالش تازه‌ای را با پیونگ‌یانگ آغاز کنند اما اینکه این تلاش به ثمر بنشیند و یا بی‌نتیجه به پایان برسد سوالی است که باید منتظر ماند تا پاسخ آن بر اساس تحولات واقعی در منطقه شبه‌جزیره کره مشخص شود، اما با توجه به بی‌اعتمادی که دولت آمریکا در جامعه بین‌المللی بوجود آورده، به نظر می‌رسد که این تلاش نیز بی‌ثمر خواهد ماند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول