اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

معاف: جریان کارگزاران در کشور بازتولید بی‌عدالتی کرد/ عدالت باید عادلانه مطالبه شود

عضو هیات علمی دانشگاه شریف با بیان اینکه جریان کارگزاران سازندگی در کشور بازتولید بی‌عدالتی کرد و باید پاسخگو باشد، گفت: دانشگاهیان انقلابی باید پر رونق نسبت به این جریان ادبیات عدالت‌خواهانه خود را شروع کند.

معاف: جریان کارگزاران در کشور بازتولید بی‌عدالتی کرد/ عدالت باید عادلانه مطالبه شود

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، علیرضا معاف عضو هیات علمی دانشگاه شریف در پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های بیانیه گام دوم که با موضوع عدالت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: عدالت یک مسئله واقعی است و عدالت را می‌شود فلسفی پژوهید، کاوید و مورد بحث قرار داد.

وی ادامه داد: الان مسئله امام ما بی‌عدالتی، فساد، فرق و تبعیض است حالا چه سیستمی و چه غیرسیستمی که البته بنده می‌توانم اثبات کنم که فساد سیستمی نیست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دعواهای حکومت توضیح‌المسائلی است نه نهج‌البلاغه‌ای، تاکید کرد: نسبت به مدعاهایی از جنس نهج‌البلاغه و عدالت یا تفاضل است یا تجاهل یا غفلت یا ... و ما دانشگاهیان و معلمان و اساتید باید مقوله عدالت را به مسئله اول یا یکی از مسائل اولویت‌دار تبدیل کنیم.

معاف تصریح کرد: نسبت مقوله عدالت با مسئله حکمرانی، با ادبیات فارابی و نامه 53 نهج‌البلاغه و ادبیات امام علی (ع)  نه ادبیات نئولیبرال‌ها، حکمرانی و کارآمدی ما خوب است و برآیند مثبت است و اثبات می‌کنم جمهوری اسلامی سیستم کارآمدی است، اما امام ما فرمود در زمینه عدالت عقب هستیم. این روایت امام حکیم عادل ماست. پس ما هنوز زد و خورد بحث نجومی‌بگیرها، فیش‌های نجومی را داریم.

وی یادآور شد: ساخت قدرت و ثروت در کشور ما از سال 68 بازتولید بی‌عدالتی می‌کند، جریان نئولیبرال، لیبرال‌ها و غرب‌گراهای غرب‌پرست، غرب‌اندیش غرب‌زده از وقتی تمشیت و تدبیر اجرایی یا تغنیمی کشور را در دست گرفتند ساخت قدرت و ثروتی را شکل دادند که از قدرت ثروت تولید کردند و از ثروت قدرت ساختند و این‌ها متمم هستن.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: جریان کارگزاران سازندگی بازتولید بی‌عدالتی کردند و  باید پاسخگو باشند ما دانشگاهیان انقلابی باید نسبت به این جریان ادبیات عدالت‌خواهانه خود را پر رونق شروع کنیم و بگوییم. 

معاف تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به ثروت‌های باد آورده، مسابقه ثروت‌اندوزی جریان اشرافیات دولتی به شدت و از بن دندان معترض‌‌اند، پس چرا اساتید بسیجی ساکت هستند؟ این جریانی که امروز رسوا، هویدا شده و افشا شده است و در مدیریت کشور ناکارآمدی خودش را نشان داده باید نسبت به آن صریح و شفاف بود و تا این ساخت قدرت و ثروتی که رفته در دولت عوض نشود، مسائل ما حل نخواهد شد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: عذرخواهی امام ما در مقوله عدالت نظام سیاسی نسبت به قوه مجریه است غیر یک برش 84 تا 90 که این برش 6 ساله را استثنا می‌کنم مابقی ادوار دولت ما بازتولید بی‌عدالتی کردند و آن کسی که باید پاسخگوی عدالت باشد انقلاب اسلامی و نظریه ولایت فقیه نیست.

وی با اشاره اینکه جریان متهم به دروغ، انقلاب اسلامی را متهم می‌کند، گفت: افراد چاپلوس، بی‌سواد، نابلد، اختیارات، امکانات، فرصت‌ها و امضاء را در اختیار دارند و افراد باسواد، کاربلد و خانواده شهید چون چاپلوسی بلد نیستند کنار قرار گرفته‌اند.

معاف تاکید کرد: الان یکی از مشکلات ما این است که مسائل کشور حل نمی‌شود و من دلیل این را آدم‌ها می‌دانم، عدالت طلبی ما باید مطالبه قرار گرفتن آدم‌ها در جای خودشان باشد. وقتی ناکارآمد‌ها مسئول می‌شوند و افاضل عقب می‌نشینند این می‌شود که امام ما می‌گویند اقتصاد مقاومتی، ولی ورود زنان به دانشگاه‌ها می‌شود مسئله اول کشور.

عضو هیات علمی دانشگاه شریف اظهار داشت: عدالت را باید گفتمان‌سازی کرد، مردم باید مطالبه عدالت کنند، عدالت را باید میان مردم برد. عدالت اگر عادلانه مطالبه نشود به ضد خودش بدل می‌شود و ما نباید فقط سوی اقتصادی به مسئله عدالت بدهیم. عدالت را باید عادلانه مطالبه کرد

وی در خاتمه با اشاره به نقش مبارزه با فساد در اجرای عدالت گفت: قوه قضائیه اگر عادلانه کنش کند خیلی از مسائل جمهوری اسلامی حل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول