اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی حفظ میراث فرهنگی «سمرقند» و «بخارا» در نشست جهانی یونسکو

هیئت ازبکستان به سرپرستی معاون نخست وزیر و رئیس کمیسیون ملی در امور یونسکو در شهر «باکو» در چهل و سومین نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) شرکت می‌کند.

بررسی حفظ میراث فرهنگی «سمرقند» و «بخارا»  در نشست جهانی یونسکو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، هیئت ازبکستان به سرپرستی «عزیز عبدالحکیم اف» معاون نخست وزیر و رئیس کمیسیون ملی در امور یونسکو در شهر «باکو» در چهل و سومین نشست کمیته میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) شرکت می‌کند.

برنامه ریزی شده هیئت ازبکستان در چارچوب سفر 2 روزه به شهر باکو با «علی احمداف» معاون نخست وزیر آذربایجان، «ابوالفضل قارایف» وزیر فرهنگ، «جیحون بایراموف» وزیر آموزش، «فواد ناگییف» رئیس آژانس دولتی توسعه گردشگری، «مهتیلد ریوسلر» مدیر مرکز میراث جهانی یونسکو و روسای 21 کشور عضو کمیته میراث جهانی دیدار و گفت‌وگو کند.

«عزیز عبدالحکیم اف» به عنوان رئیس دانشگاه بین المللی گردشگری «جاده ابریشم» یادداشت تفاهم همکاری را در زمینه آموزش بین این دانشگاه و دانشگاه گردشگری و بازاریابی آذربایجان امضا خواهد کرد.

هم اکنون بین ازبکستان و یونسکو همکاری‌های همه جانبه و موثر بیش از پیش گسترش پیدا کرده از جمله در چارچوب «برنامه کشوری» امضا شده در سفر «شوکت میرضیایف» به مقر یونسکو در شهر «پاریس» در ماه اکتبر سال گذشته میلادی طرح‌های مهمی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی، علمی و توسعه فن آوری‌های اطلاع رسانی اجرا می‌شود.

این نخستین سندی است که یونسکو با یک کشور عضو امضا کرده است.   

در چارچوب اجلاس کمیته میراث جهانی گزارش ازبکستان مبنی بر حفظ میراث فرهنگی شهرهای «شهرسبز»، «سمرقند» و «بخارا» بررسی خواهد شد.

ازبکستان از میراث فرهنگی منحصر بفردی برخوردار است که برای حفظ و مرمت آنها باید کارهای بزرگی انجام گیرد.

در این ارتباط برنامه ریزی می‌شود در ماه آگوست سال 2019 میلادی در شهر سمرقند تحت سرپرستی یونسکو همایش بین المللی حفظ میراث مادی و غیرمادی برگزار و در آن «اودری ازوله» مدیر کل یونسکو و بیش از 200 دانشمند و کارشناس در این زمینه از 45 کشور جهان شرکت کنند.

این همایش بین المللی امکان بررسی مسایل روز در زمینه‌های حفظ آثار فرهنگی، تبادل تجربیات بین المللی، تکامل سیستم ملی تامین حفظ میراث تاریخی و فرهنگی را فراهم می‌کند.      

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول