اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آیا رژیم صهیونیستی می‌تواند برای ادامه شهرکسازی‌ها مجوز حقوقی بگیرد

یک قاضی در فلسطین اشغالی با دادخواست حقوقی رژیم صهیونیستی مبنی بر قانونی اعلام کردن شهرکسازی‌ها در اراضی اشغالی موافقت کرده است.

آیا رژیم صهیونیستی می‌تواند برای ادامه شهرکسازی‌ها مجوز حقوقی بگیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک قاضی دادگاهی در اراضی اشغالی، فرض حقوقی را که رژیم صهیونیستی به منظور قانونی جلوه دادن شهرکسازی‌ها در فلسطین اشغالی مطرح کرده، پذیرفته است.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، حکم نهایی در خصوص این پرونده که باید به تأیید دیوان عالی رژیم صهیونیستی نیز برسد، می‌تواند زمینه حقوقی برای قانونی جلوه دادن ساخت 2 هزار خانه مسکونی در کرانه باختری را که مدتها محل مناقشه بود، فراهم کند.

این قاضی صهیونیست، در حکمی که ماه گذشته در رابطه با بخشی از شهرکسازی‌ها در کرانه باختری صادر کرده بود، نیز از موضع رژیم صهیونیستی در خصوص ساخت و سازها در زمین‌های فلسطینیان حمایت کرده بود.

در این حکم به رژیم صهیونیستی تا ماه سپتامبر مهلت داده شده بود تا شواهد و مدارک فنی در خصوص قانونی شدن ساخت‌وسازها در اراضی اشغالی را به دادگاه ارائه دهد.

رژیم صهیونیستی در تمام ماه‌های گذشته به دنبال آن بوده تا بتواند از طریق حکمی قضایی که قابلیت عطف به ما سبق را دارد، شهرکسازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را قانونی جلوه دهد.

بنا بر این گزارش، این نخستین بار است که دادگاهی در اراضی اشغالی اینگونه از مواضع رژیم صهیونیستی در خصوص شهرکسازی‌ها در فلسطین اشغالی حمایت کرده است.

علاوه بر این، دیوان عالی رژیم صهیونیستی نیز یک پرونده باز دارد که قانونی را که در سال 2017 میلادی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به تصویب رسیده و تصاحب زمین‌های فلسطینینان را در طرحی با قابلیت عطف به ما سبق، مجاز می‌شمرد، به چالش می‌کشد. هر چند که گمانه‌زنی‌ها از احتمال رد این دادخواست در حمایت از این قانون در دیوان عالی رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

اسرائیل در جنگ سال 1967 با اعراب، قدس شرقی و کرانه باختری را اشغال کرد. این در حالی است که حقوق بین الملل تمام کرانه غربی را به عنوان «قلمرو اشغال شده» برشمرده و تمام شهرک‌های صهیونیستی را غیرقانونی در نظر می‌گیرد. اینک حدود 650 هزار مهاجر صهیونیست در بیش از 100 شهرک در کرانه باختری سرزمین‌های اشغالی  و شرق بیت‌المقدس زندگی می‌کنند.

رژیم صهیونیستی در حالی به شهرک‌سازی‌های خود ادامه می‌دهد که شورای امنیت در روزهای پایانی سال ۲۰۱۶ بار دیگر با تصویب قطعنامه ۲۳۳۴ ساخت هرگونه واحد یهودی‌نشین یا شهرک جدید در اراضی خصوصی فلسطینیان شامل قدس شرقی و کرانه باختری را ممنوع اعلام کرد.

اتحادیه اروپا  نیز اخیرا با انتشار بیانیه‌ای، طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت 800 واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی را محکوم کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول