اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دومین سقوط ورزشکار گیلانی در رنکینگ المپیکی

با اعلام رنکینگ المپیکی ورزشکاران در ماه جولای، کاراته‌کار گیلانی برای دومین ماه متوالی در رنکینگ جهانی و المپیکی سقوط کرد.

دومین سقوط ورزشکار گیلانی در رنکینگ المپیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، جدیدترین رنکینگ المپیکی ورزشکاران در ماه جولای اعلام‌شده و کاراته‌کار گیلانی وزن منفی 50 کیلوگرم تیم ملی بانوان کشورمان با سقوط 4 پله‌ای به مکان هجدهم رنکینگ المپیکی نزول پیدا کرد.

سارا بهمن یار با ناکامی در لیگ جهانی کاراته وان چین 2019 برای دومین ماه متوالی در رنکینگ جهانی، سقوط را تجربه کرد، وی در رنکینگ جهانی وزن منفی 50 کیلوگرم با کسب 2805 امتیاز با دو پله سقوط نسبت به ماه ژوئن به رده یازدهم سقوط کرد.

در این وزن سراپ اوزچلیک از ترکیه با کسب 1085 امتیاز، میهو میاهارا از ژاپن با کسب 6702.5 امتیاز و سارا هوبریخ از آلمان با کسب 53332.5 امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول تا سوم رده‌بندی جهانی ایستادند.

ملی‌پوش گیلانی وزن منفی کیلوگرم تیم ملی بانوان کشورمان در وزن منفی 55 کیلوگرم المپیکی که ترکیبی از امتیازات کاراته کاهای دو وزن منفی 50 و منفی 55 کیلوگرم است، با کسب 1972.5 امتیاز و چهار پله سقوط نسبت به ماه ژوئن به رتبه هجدهم المپیکی نزول پیدا کرد.

در وزن المپیکی منفی 55 کیلوگرم، سراپ اوزچلیک با کسب 6802.5 امتیاز، آنژلیکا تیرلیوگا از اوکراین با کسب 4732.5 امتیاز، یون وین از چین تایپه با کسب 4425 امتیاز، میهو میاهارا با کسب 3945 امتیاز، بتینا پلانک از اتریش با کسب 3725.5 امتیاز، دوروتا باناسژیک از لهستان با کسب 3292.5 امتیاز، طوبی یاکان از ترکیه با کسب 3187.5 امتیاز، جانا بیتچ از آلمان با کسب 3067.5 امتیاز، سارا هوبریخ از آلمان با کسب 2767.5 امتیاز و طراوت خاکسار از کشورمان با کسب 2662.5 امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول تا دهم ایستادند.

رقابت‌های المپیک توکیو 2020 در هشت رده شامل شش وزن کومیته و دو رده کاتا در دو بخش بانوان و مردان با حضور 80 کاراته کا برگزار می‌شود، 34 کاراته کا در بخش بانوان و 34 کاراته کا در بخش مردان برای سهمیه المپیک می‌جنگند.

رقابت‌های کاراته در کومیته بانوان در اوزان منفی 55 کیلوگرم، منفی 61 کیلوگرم و مثبت 61 کیلوگرم در المپیک توکیو برگزارشده و کاراته کاها برای راه‌یابی به المپیک در سه مرحله گزینش می‌شوند.

در مرحله نخست گزینش برای کسب سهمیه المپیک چهار نفر برتر رنکینگ، جواز حضور در المپیک را پیدا می‌کنند، بر اساس رتبه‌بندی نهایی که تا پایان روز 18 فرودین 99 (6 آوریل 2020) محاسبه می‌شود، چهار نفر برتر رنکینگ در هر رده به المپیک راه خواهند یافت؛ با این تفاوت که در اوزان ترکیب‌شده منفی 50 کیلوگرم، منفی 55 کیلوگرم، منفی 68 کیلوگرم و مثبت 68 کیلوگرم که به‌واقع برای المپیک به دو وزن منفی 55 کیلوگرم و مثبت 61 کیلوگرم تبدیل خواهد شد، در هر وزن دو نفر نخست انتخاب می‌شوند.

در مرحله دوم گزینش، نفراتی که نتوانستند از طریق مرحله نخست، سهمیه ورود به المپیک را به دست آورند باید در مسابقاتی که قرار است از 19 اردیبهشت‌ماه 99 به مدت دو روز در اوزان المپیکی منفی 55 کیلوگرم، منفی 61 کیلوگرم و مثبت 61 کیلوگرم برای بانوان به میزبانی پاریس فرانسه برگزار گردد، به روی تاتامی بروند.

در این مرحله سه نفر (نفرات اول تا سوم) هر رده سهمیه حضور در رقابت‌های المپیک را دریافت خواهند کرد.

مرحله سوم گزینش به کسب سهمیه رقابت‌های قاره‌ای اختصاص می‌یابد، فدراسیون جهانی در این مرحله برای هر یک از سه قاره آسیا، اروپا و اقیانوسیه دو سهمیه و برای دو قاره آفریقا و آمریکا هرکدام سه سهمیه در نظر گرفته است.

تعداد نفراتی که از طریق رقابت قاره‌ای می‌توانند سهمیه کسب نمایند درمجموع 12 نفر (شش نفر در بخش بانوان و شش نفر در بخش آقایان) خواهد بود.

در رقابت‌های قاره‌ای اولویت نخست نفرات طلایی هستند، اما اگر طلایی‌ها از مراحل پیشین موفق به کسب سهمیه شده باشند اولویت به دارندگان نقره و یا در مرحله بعد برنز تعلق قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، شانزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا 28 تا 31 تیرماه به میزبانی ازبکستان در تاشکند برگزار خواهد شد، سارا بهمنیار نماینده کشورمان در وزن منفی 50 کیلوگرم تیم ملی بانوان است.

انتهای پیام/3389

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول