اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

ثبت 147 اختراع داخلی و یک اختراع بین‌المللی به‌ نام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ثبت 147 اختراع داخلی و یک اختراع بین‌المللی و کسب رتبه هشتم در بین دانشگاه‌های کل کشور، از جمله افتخارات این دانشگاه است.

ثبت 147 اختراع داخلی و یک اختراع بین‌المللی به‌ نام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمود‌رضا مرادی صبح امروز در نشست اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس، اظهار داشت: در حوزه آموزش هم‌اکنون هشت دانشکده با 503 عضو هیأت علمی فعال بوده و در مجموع 5 هزار و 372 دانشجو در 95 رشته در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که تعداد 234 نفر از آنان دانشجوی غیرایرانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به عملکرد حوزه تحقیقات و فناوری این دانشگاه، افزود: هم اکنون 2 پژوهشکده سلامت و فناوری سلامت، متشکل از 6 مرکز تحقیقاتی با موافقت قطعی و هفت مرکز تحقیقاتی با موافقت اصولی با 29 عضو هیأت علمی پژوهشی فعال وجود دارد و این حوزه اخیرا رتبه 201 تا 300 جهانی را در حیطه پزشکی بالینی به دست آورده است.

وی افزود: ثبت 147 اختراع داخلی و یک اختراع بین‌المللی، کسب رتبه هشتم در بین دانشگاه‌های کل کشور، رتبه اول در بین دانشگاه‌های تیپ 2 و کسب رتبه اول در زمینه تحقیقات دانشجویی در بین دانشگاه‌های تیپ 2 از جمله افتخارات کسب شده در این حوزه است.

مرادی در حوزه درمان به انجام بیش از 131 هزار عمل جراحی در سال گذشته و همچنین افزایش ارائه خدمات استاندارد به بیماران سکته حاد قلبی و کسب رتبه نمونه کشوری با DDT کمتر از میانگین کشوری، راه‌اندازی مرکز جامع بیماران خاص در کلینیک بوستان، افزایش 49 دستگاه همودیالیز در شهرستان‌ها، راه‌اندازی کلینیک تخصصی MS، افزایش تعداد تخت‌های سوختگی با تکمیل و تجهیز مرکز سوانح سوختگی گلستان، پیگیری و راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون مرکز آموزشی درمانی امام خمینی‌(ره)،  پیگیری افزایش و توسعه تخت‌های بیمارستانی به میزان ۲۴۸ تخت، جذب و اختصاص و اعزام 6 متخصص برای بیمارستان صحرایی ثلاث باباجانی به صورت مقیم اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه بهداشتی می‌توان از کسب رتبه اول کشوری در زمینه سرانه بازرسی روزانه از کارگاه‌های تحت پوشش، کسب رتبه دوم در سومین همایش بین‌المللی بهداشت محیط در اجرای فعالیت‌های روستای سالم، راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های رفتاری و مرکز مشاوره شماره 2 زنان آسیب‌پذیر و مرکز مشاوره 2 بیماری‌های رفتاری، راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه رفرنس بهداشت حرفه‌ای در غرب کشور و راه‌اندازی مرکز تحقیقات و کلینیک طب کار نام برد.

مرادی ادامه داد: در حوزه غذا و دارو خرید بیش از 150 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای برای بیمارستان‌های دانشگاه در 2 سال گذشته از قبیل 2 دستگاه رادیوتراپی مدرن، یک دستگاه سیتی‌اسکن آنژیوگرافی 257 اسلایس و یک دستگاه پت‌اسکن مدرن، همچنین تجهیز بیمارستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی، بیمارستان تازه تاسیس سوختگی و تجهیز کلینیک‌های تازه تاسیس دانشگاه از جمله اقدامات مهم این حوزه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: از جمله پروژه‌های در دست اجرا در این دانشگاه می‌توان به فاز اول دانشکده پزشکی، بیمارستان سوانح و سوختگی، مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیمارستان امام رضا(ع)، تکمیل مقاوم‌سازی دانشکده دندانپزشکی ،احداث اورژانس بیمارستان امام رضا(ع)، اجرای فاز اول بیمارستان 64 تختخوابی روانسر، تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی ثلاث‌باباجانی، عملیات اجرایی فاز اول دانشکده پزشکی، احداث بیمارستان 96 تختخوابی خیران موسسه ملل و احداث بیمارستان 81 تختخوابی خیران کاشان اشاره کرد.

گفتنی است، در این نشست مسائل کلان سلامت استان در زمینه‌های گوناگون مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول