اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

فعالیت ۸۰ هزار کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه سازی خودرو

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۸۰ هزار نفر کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه سازی خودرو به طور مستقیم مشغول فعالیت و تولید قطعه هستند.

فعالیت ۸۰ هزار کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه سازی خودرو

کریم یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اعلام کرد: حدود ۸۰ هزار نفر کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه سازی به طور مستقیم مشغول  فعالیت و تولید قطعه هستند. صنعت قطعه سازی، مشاغل غیر مستقیم فراوانی را نیز رونق می بخشد.

به گفته وی، بر اساس دستور صریح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت صیانت از نیروی انسانی شاغل در صنایع قطعه سازی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسات متعددی را برای حل  مشکل صنعت مذکور با انجمنهای صنفی کارفرمایان صنعت مذکور برگزار کرده است.

یاوری خاطرنشان کرد: از جمله  تصمیمات گرفته شده در پایان سال 97 ، تقسیط بدهی‌های بیمه‌ای قطعه سازان و حتی پرداخت حق بیمه جاری طی سه ماهه پایانی سال قبل بر مبنای 7 درصد پرداخت نقدی و مابقی به صورت اقساط ۱۲ ماهه بوده است.

وی افزود: برای حل مشکلات صنایع  قطعه سازی ابتدا باید سهامداران، مالکان ، مدیران و کارفرمایان بنگاهها اهتمام و توجه ویژه و لازم به عمل آورند و دستگاهها و وزارتخانه‌های صادر کننده مجوز فعالیت نیز همکاری کنند، در غیر این صورت باید موضوع از طریق کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید استانی به ریاست استانداران و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور به ریاست وزیر صنعت معدن و تجارت پیگیری و مشکلات حل و فصل شود.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: عمده مشکلات مرتبط  با واحدهای قطعه سازی کمبود نقدینگی – بدهی‌های مالیاتی، بانکی و بیمه ای و طلب از خودرو سازان و نوسانات قیمت ارز و کاهش سفارشات و فروش محصولات به شمار می‌رود.

یاوری اظهار امیدواری کرد، با پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی تولید کنندگان خودرو و همراهی بانکها و جلوگیری از واردات و قاچاق کالا و تولیدات مشابه  داخل، حمایت همه جانبه‌ای از این صنعت اشتغال‌زا به عمل آید.

یاوری گفت : بر اساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این وزارتخانه در جهت صیانت  از نیروی کار و تثبیت  اشتغال و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاهها همه گونه همراهی و همکاری و مساعدت را با مدیران و کارفرمایان تا کنون داشته، زین پس نیز ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول