اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

تجمع بزرگ دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی و تجلیل از دختران و بانوان محجبه موفق

رئیس بسیج جامعه زنان از برگزاری تجمع بزرگ دختران انقلاب در ورزشگاه شهید شیرودی و تجلیل از دختران و بانوان محجبه موفق به مناسبت هفته عفاف و حجاب خبر داد.

تجمع بزرگ دختران انقلاب  در ورزشگاه شهید شیرودی و  تجلیل از دختران و بانوان محجبه موفق

به گزارش خبرنگار گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس، نشست خبری هفته عفاف و حجاب با حضور مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان صبح امروز در محل خبرگزاری بسیج برگزار شد. 

رئیس بسیج جامعه زنان در این نشست به تشریح برنامه‌های هفته عفاف و حجاب پرداخت و گفت: شعار این هفته «عفاف و حجاب میراث ایرانی، گرایش جهانی» است. 

وی به تشریح اسامی روزشمار هفته عفاف و حجاب که همزمان با دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود پرداخت و گفت: شنبه 15 تیر ماه به بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) خواهیم پرداخت و عنوان این روز عفاف و حجاب فریضه الهی، سیره فاطمه انتخاب شده است. روز یکشنبه 16 تیر ماه نشست‌های تخصصی تجلیل از دختران و بانوان محجبه موفق با عنوان عفاف و حجاب تجلی فطرت، اوج بندگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در روز دوشنبه 17 تیر به تبیین حقوق شهروندی و پیامدهای احترام قانون حجاب با عنوان عفاف و حجاب حقوق شهروندی، احترام به قانون می‌پردازیم. از جمله برنامه‌های سه‌شنبه 18 تیر برگزاری مراسم و نشست‌های مردمی در فرهنگسراها، اماکن عمومی و بوستان‌ها برمبنای عنوان این روز یعنی عفاف و حجاب، تکریم خویشتن، احترام به آزادگی است. همچنین چهارشنبه 19 تیر با عنوان عفاف و حجاب، اخلاق‌مداری و خانواده سالم نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

اصلانی ادامه داد:  روز پنج‌شنبه 20 تیر شاهد برگزاری اجتماع بزرگ مردمی تحت عنوان حجاب میراث ایرانی و گرایش جهانی خواهیم بود که در جهت تحکیم بنیان خانواده و با حضور پرشور خانواده‌ها به منظور مطالبه قوانین عفاف و حجاب از مسؤولان و رفتار و پوشش از مردان و زنان جامعه برگزار می‌شود.

به گفته اصلانی، آخرین روز این هفته که با عنوان عفاف و حجاب امنیت اجتماعی و وصیت شهیدان نامگذاری شده به بازخوانی وصیت‌نامه شهدا در خصوص عفاف و حجاب، تجلیل از 2 هزار شهید مسجد گوهرشاد بالاخص «محترم بانو» و سایر شهدای امر به معروف با محوریت نماز جمعه خواهیم پرداخت.

رئیس بسیج جامعه زنان اظهار داشت: حجاب، پوشش و چادر نماد ملی ما است و در اقوام مختلف به آن توجه شده به طوری که مسأله پوشش بانوان همیشه برای ملت ایران حائز اهمیت بوده و در عالی‌ترین سطح رعایت می‌شده و این مهم دلیل کرامت و احترامی است که به زن ایرانی در طول تاریخ می‌شده است. 

وی با اشاره به برگزاری تجمعات گسترده برای دفاع از ساحت حجاب در روز پنج‌شنبه 20 تیر اظهار داشت:  و در ساعت 17 برگزار می‌شود. 

اصلانی افزود: همایش بزرگ مردمی نیز در کنار دریاچه شهدای خلیج‌فارس ترتیب داده شده همچنین در این روز شاهد راهپیمایی از 5 نقطه تهران به سمت امامزاده صالح خواهیم بود. 

رئیس بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این تجمعات در تهران در 500 شهر دیگر هم تجمع و راهپیمایی در حمایت از حجاب به یاد شهدای مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود.

وی از تولید محتواهای با موضوع حجاب خبر داد و گفت: 3 کلیپ و نماهنگی که در پایان این نشست از آن رونمایی می‌شود از جمله این تولیدات است و بیش از 1500 برنامه در سطح شهرها برای بزرگداشت این هفته پیش‌بینی شده است.

اصلانی از فضاسازی در شهرهای مختلف و اجرای ویژه برنامه‌هایی با حضور نونهالان و نوجوانان خبر داد و گفت: در آخرین روز از این هفته که مصادف با شب جمعه است حرم حضرت معصومه (س) گلباران خواهد شد.

رئیس بسیج جامعه زنان از اجرای 10 شب ویژه‌ برنامه در پارک ارم برای کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: این برنامه به صورت تئاتر، سرود و جُنگ شبانه است.

وی هفته حجاب و عفاف را نقطه عطفی برای مطالبه‌گری در این زمینه و پیاده‌سازی قوانین عفاف و حجاب دانست و اظهار داشت: هر چند مردم در جامعه ما خواهان عفاف و حجاب هستند اما در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که نیازمند حضور فعالانه 26 دستگاه مسؤول در این زمینه هستیم.

اصلانی افزود: قوانین و ضوابط مربوط به عفاف و حجاب از سوی مسؤولان و دستگاه‌ها به خوبی پیاده‌سازی نشده است.

رئیس بسیج جامعه زنان در پاسخ به سؤال فارس در خصوص امضای سند عفاف و حجاب که چند روز گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت نیز گفت: این قانون در راستای تسهیل قرارگیری محصولات عفاف و حجاب در اختیار مردم نوشته شده و دستگاه‌های مسؤول را ملزم کرده است که قیمت این محصولات را در حد توان مردم پایین بیاورد. 

وی با بیان اینکه 80 درصد مردم ما بر اساس آخرین نظرسنجی‌های نیروی انتظامی خواهان رعایت عفاف و حجاب در سطح جامعه هستند اظهار داشت: اگر صنعت عفاف و حجاب به درستی ساماندهی شود بسیاری از مشکلات ما حل می‌شود. 

اصلانی با اشاره به فعالیت 270 شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای علیه عفاف و حجاب ابراز داشت: سنگر مقابله دشمن در جنگ فرهنگی تاختن به حیا و عفاف است و به نظر می‌رسد آمادگی کامل در جامعه برای مقابله با این حملات ایجاد نشده است.

رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: عدم توجه فراهم‌آوری بستر اینترنت پاک و گسترش شبکه ملی اینترنت موجب فراهم‌‌آوری زمینه تهدید علیه عفاف و حجاب شده است. 

وی ادامه داد: در حالی که بسیاری از کشورها حتی کشورهای غربی به سمت مقابله با حیازدایی رفته‌اند اما در کشور ما برای مقابله با این جریان و  فراهم‌آوری زمینه اینترنت پاک و گسترش شبکه ملی اینترنت هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد.

اصلانی خاطرنشان کرد: برای حل آسیب‌های پوشش در جامعه نیازمند تشکیل ستاد عالی خانواده هستیم. 

در پایان این نشست از 3 اثر مستند جدید در حوزه عفاف و حجاب با حضور خانواده شهید مدافع حرم رئوف رونمایی شد.

این 3 اثر شامل یک سرود با عنوان «دُم خروس» که به تشریح نقشه‌های شوم و نفوذ دشمن در حوزه عفاف و حجاب پرداخته است، نماهنگ «حجاب میراث کهن» که به تشریح سیر تاریخی حجاب اشاره کرده و کمیک موشن حجاب با موضوع «حجاب تجربه آرامش»‌ که به تشریح تأثیر حجاب بر آرامش می‌پردازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول