اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عملیات بیابان‌زدائی در 258هکتار از اراضی بیابانی ورامین انجام شده است

رئیس اداره منابع طبیعی ورامین درباره بیابان‌زدایی گفت: ۲۵۸ هکتار از اراضی بیابانی منطقه ابردژ- آبشور واقع در شرق شهرستان ورامین این عملیات انجام‌شده است.

عملیات بیابان‌زدائی در 258هکتار از اراضی بیابانی ورامین انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، احمد فدائی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران درباره عملیات بیابان‌زدایی اظهار داشت: با هدف تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از پیشروی بیابان، عملیات بیابان‌زدائی در سطح 258 هکتار از اراضی بیابانی منطقه ابردژ- آبشور واقع در شرق این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

وی گفت: این اقدامات در قالب کاشت گونه تاغ که سازگار با مناطق بیابانی است انجام‌شده که همراه با کاشت، عملیات مراقبت و آبیاری نیز صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی ورامین پدیده بیابان‌زایی را تهدیدی زیست‌محیطی دانست و تصریح کرد: تولید گردوغبار ناشی از پدیده بیابان‌زایی در منطقه ابردژ ورامین علاوه بر تهدیدی جدی برای سلامتی جوامع محلی و همچنین کلان‌شهر تهران، تهدیدی برای عرصه تولید و اشتغال به شمار می‌آید که با توجه به این مهم ضرورت ایجاب می‌کند که برای کنترل و مهار این پدیده اقدامات بیابان‌زدایی استمرار داشته باشد.

فدائی وسعت اراضی بیابانی شهرستان ورامین را 33 هزار هکتار اعلام کرد و بیان داشت: تاکنون بیش از 11 هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان زیرپوشش عملیات تاغ‌کاری و بیابان‌زدایی قرارگرفته است.

وی در ادامه اضافه کرد: اقدامات بیابان‌زدایی علاوه بر تثبیت شن‌های روان و مانع از پیشروی بیابان، بازگشت روح زندگی، تلاش و رونق اقتصادی ازجمله کشاورزی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان در این منطقه و اطراف آن را به همراه داشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی ورامین تأکید کرد: برای کل محدوده بیابانی منطقه طرح‌های مصوب بیابان‌زدایی و مدیریت جنگل‌های دست کاشت تهیه‌شده که در صورت تأمین اعتبار و با پیش‌بینی‌های صورت گرفته این امکان و آمادگی وجود دارد تا کل منطقه بیابانی شهرستان زیرپوشش عملیات بیابان‌زدایی قرار گیرد.

فدائی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد فضای شهرستان ورامین و طرح موضوع در کمیته فنی منابع طبیعی استان تهران، به‌منظور جلوگیری از بروز آفات همچون موریانه و خشکیدگی گونه‌های تاغ، طرح پاک‌سازی و جمع‌آوری سرشاخه‌های خشک در تاغ‌زارهای منطقه ابردژ این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/پ/د/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول