اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

شفافیت مبارزه با فساد است و نه مچ گیری/حمایت 86 درصد مردم از ممنوعیت استخدام بستگان مدیران

در نظرسنجی برنامه تلویزیونی پایش، 86 درصد از مردم موافقت خود را با ممنوعیت استخدام بستگان درجه یک و دو مدیران دولتی در ادارات زیر مجموعه آنها اعلام کردند.

شفافیت مبارزه با فساد است و نه مچ گیری/حمایت 86 درصد مردم از ممنوعیت استخدام بستگان مدیران

 به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی برنامه پایش، در برنامه «پایش» 11 تیرماه، موضوع «لایحه شفافیت» ، مورد بررسی قرار گرفت.

در این زمینه فلاحیان، کارشناس حقوقی، با تاکید بر لزوم شفافیت در همه ارکان اداره کشور، گفت: کشورها در سال های مختلف به سمت استفاده از نظارت مردمی در اداره جامعه رفته اند. شفافیت به معنای مچ گیری نیست و به دنبال مبارزه با فساد است.

این کارشناس حقوقی با بیان تجربه سایر کشورها در شفافیت، افزود: ما باید اتاق آهنی حکومت را به اتاق شیشه ای تبدیل کنیم. در هفته گذشته لایحه شفافیت به مجلس ارسال شد که کار خوبی بود. این لایحه شامل 36 ماده است.

وی افزود: مصادیق مهمی در حوزه شفافیت وجود دارد. اولین نوع شفافیت، شفافیت نمایندگان مجلس است. قبل تر از آن شفافیت در نامزدهای انتخابات مجلس است. یکی دیگر از مهمترین انواع شفافیت، شفافیت در قرارداد های اقتصای و با اهمیت تر از آن شفافیت در حقوق و دارایی های مسئولین است.

فلاحیان گفت: لایحه شفافیت ارسالی به مجلس، به طور معمولی و بدون فوریت به مجلس ارسال شد و دلیل این کار برای کارشناسان مشخص نیست. این لایحه چند ماده را از پیش نویس اولیه حذف نموده است. به عنوان نمونه شفافیت اقتصادی، شفافیت آرای مجلس، در دسترس قرارگرفتن اطلاعات برای مردم و غیره حذف شده است.

کارشناس حقوقی برنامه پایش، بیان کرد: از خوبی های این لایحه، شفافیت در آرای قضات و شفافیت در اموال غیرمنقول دولتی است. باید ارائه این لایحه به مجلس را ارج نهید. از طرفی باید از مجلس خواست که این لایحه را به دقت و سرعت بررسی و تصویب کنند.

همچنین سؤال نظرسنجی برنامه «پایش» هم به‌صورت زیر از مخاطبان سؤال پرسیده شد:

آیا موافقید استخدام بستگان درجه یک و دو مدیران دولتی در ادارات زیر مجموعه آنها ممنوع شود؟ 1. بله 2. خیر

در پایان نیز 86 درصد از مردم موافقت خود را با ممنوعیت استخدام بستگان درجه یک و دو مدیران دولتی در ادارات زیر مجموعه آنها اعلام کردند.

«پایش» به تهیه‌کنندگی الهام پیرهادی و سردبیری محمد عنبری کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که روزهای یکشنبه و سه شنبه، ساعت 19:45 با اجرای محمد دلاوری به‌طور زنده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول