اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

آتش‌سوزی انبار علوفه در اراک مهار شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی اراک گفت: آتش‌سوزی گسترده انبار علوفه در جاده فرودگاه با تلاش نفس‌گیر آتش‌نشانان 4 ایستگاه مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد.

آتش‌سوزی انبار علوفه در اراک مهار شد

مسعود آقازیارتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در ساعت 21:51 دقیقه شب گذشته در پی آتش‌سوزی در یک انبار علوفه در کیلومتر 2 جاده فرودگاه، کارگران انبار با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست کمک کردند که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اراک بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های 1، 2، 5 و 11 را به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره به اینکه شدت آتش‌سوزی به حدی بود که دود ناشی از آن از فواصل دور دیده می‌شد، اظهار داشت: محل حادثه انبار روبازی با وسعت زیاد مملو از پرس‌های علوفه یونجه بود که به علت نامشخصی دچار آتش‌سوزی شده بود و شعله‌های آتش هم چنان به‌سرعت در حال گسترش و سرایت به دیگر نقاط انبار بود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی اراک در ادامه افزود: در داخل این محوطه که متعلق به اداره منابع طبیعی بود، سوله‌ای مشاهده می‌شد که به گفته مسئول این انبار مملو از کود شیمیایی و مواد قابل اشتعال بود، همچنین چهاردیواری روبازی نیز که محل انبار ضایعات از قبیل لاستیک، چوب و ... بود در مجاورت این آتش‌سوزی وجود داشت که با شدت گرفتن آتش‌سوزی هر لحظه امکان سرایت آتش به آن‌ها می‌رفت.

آقازیارتی ادامه داد: وجود دو عدد مخزن سوخت گازوئیل در کنار محل آتش‌سوزی و احتمال سرایت آتش به این مخازن باعث نگرانی فرماندهان عملیات شده بود و حساسیت این حادثه را بیش از پیش کرده بود.

وی در خصوص عملیات آتش‌نشانان اظهار داشت: نیروهای آتش‌نشانی چهار ایستگاه یکی پس از دیگری در محل حادثه حاضر شده و با رعایت کامل اصول ایمنی و با توجه به تجربه بالایی که در این‌گونه از آتش‌سوزی‌ها داشتند، به تیم‌های دو و سه نفره تقسیم شدند و با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی آتش‌نشانی مشغول عملیات شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی بیان کرد: همزمان با عملیات خنک‌سازی مخازن و خاموش‌سازی آتش توسط آتش‌نشانان، دو دستگاه لودر شهرداری که به درخواست ستاد فرماندهی به محل اعزام شده بودند مشغول جداسازی و خاک‌ریزی بر روی علوفه‌ها شدند.

آقازیارتی تصریح کرد: پس از نزدیک به 3 ساعت تلاش نفس‌گیر و سرعت عمل آتش‌نشانان و با مدیریت مناسب تیم فرماندهی عملیات، شعله‌های آتش به‌طور کامل مهار و خاموش شد و از سرایت آن به سوله، انبار ضایعات و مخازن سوخت و گستردگی آتش‌سوزی جلوگیری به عمل آمد.

وی با اعلام اینکه در این حادثه به هیچ‌کس صدمه‌ای نرسید، در پایان خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از مهار شعله‌های آتش و اطمینان از خاموش شدن آن، محل حادثه را به مسئولین آن تحویل داده و به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول