اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رصد کشت غیرقانونی برنج در 3 استان توسط ماهواره

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه ماهواره‌ها نقش مؤثری در پایش سرزمین دارند، گفت: به‌وسیله امکانات ماهواره‌ای کشت غیرمجاز برنج در استان‌های خوزستان، اصفهان و فارس مشاهده شده است.

رصد کشت غیرقانونی برنج در 3 استان توسط ماهواره

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین صمیمی در نشست تخصصی کسب و کارهای فضا پایه در استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به حوزه فعالیت این پژوهشگاه، گفت: این پژوهشگاه با ۵۰ شرکت خصوصی در حوزه طراحی و توسعه ماهواره، 110 شرکت خصوصی در زمینه تأمین تجهیزات فضایی و ۲۰ دانشگاه فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کند.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران افزود: دولتمردان می‌توانند از خروجی تحقیقات این پژوهشگاه به‌عنوان ابزاری در مدیریت استفاده کنند، همچنین ما آمادگی کامل برای آموزش‌های کاربردی در این حوزه را داریم.

وی با بیان اینکه ماهواره‌ها نقش مؤثری در پایش سرزمین دارد، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه کشت برنج بنابر بر تصمیم مسؤولان تنها در استان گیلان و مازندران مجاز است، اما به‌وسیله امکانات ماهواره‌ای متوجه کشت غیرمجاز برنج در استان‌های خوزستان، اصفهان و فارس مشاهده شده است.

کاربرد داده‌های ماهواره‌ای در مدیریت بحران

صمیمی ادامه داد: می‌توان به این وسیله اقداماتی که با سیاست‌های کلان کشور تطابق ندارد را شناسایی کرد و همچنین منابع آبی در کشور را مدیریت کرد.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص استفاده از داده‌های ماهواره‌ای و فناوری فضایی در مدیریت بحران، اظهار کرد: می‌توان از این طریق در بحران‌ها نقشه‌های کاربردی تهیه و از روند گسترش بحران جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه نیازهای فناوری در کشور احصا شده است، خاطرنشان کرد: می‌توان این نیازها را به دانشگاه‌ها جهت انجام تحقیقات علمی و کاربردی ارجاع داد.

صمیمی از انجام مطالعات احداث پارک‌های فضاپایه، نجوم و پژوهشکده کشاورزی با استفاده از فناوری فضایی خبر داد و افزود: مطالعات این طرح‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، ارومیه، مازندران و ... آغاز شده است.
 
انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول