اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نیازمند بازتعریف حریم خصوصی در فضای مجازی هستیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور، با بیان اینکه نیازمند بازتعریف حریم خصوصی در فضای مجازی هستیم، گفت اولین گام ما در فضای مجازی، منطبق کردن مرزهای مجازی با مرزهای جغرافیایی باشد.

نیازمند بازتعریف حریم خصوصی در فضای مجازی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالحسین فیروزآبادی در جلسه شورای اداری استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از نظر ما در مرکز ملی فضای مجازی، فضای مجازی دارای تحول است و همان گونه‌ای که در دوره‌های مختلف و عصرهای گذشته تا به امروز شاهد تحول بودیم، در فضای مجازی هم شدت و میزان تحولات بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه در این عرصه مرز وجود دارد، افزود: هم دولت و هم ملت دارای حقوق بین‌المللی و ملی هستند، بنابراین ظهور و بروز جهانی شدن حاکمیت‌ها، دولت، ملت و مرز را به چالش کشیده است.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در عصر فضای مجازی، عنصر اصلی خدمات است و این در حالی است که در عصر کشاورزی، عنصر اصلی اقتصاد بود.

وی اضافه کرد: در حوزه اجتماعی، شاهد آن هستیم که همه مردم به هم متصل می‌شوند و این امر به صورت تعاملی خواهد بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: نگاه ما به پیام‌رسان‌ها یک نگاه مبنایی است و این اتصالات و شبکه‌ها نظام بانکی، آموزشی، بهداشتی، پولی و کشاورزی را دربر خواهد گرفت.

وی اعلام کرد : در بحث تکنولوژی شاهد بروز تکنولوژی‌هایی مانند هوش مصنوعی هستیم که به دنبال این است تا سلطه انسان را بر طبیعت بهینه‌سازی کند.

فیروزآبادی اضافه کرد: هوش مصنوعی می تواند بهره‌وری ما از طبیعت را بهینه  کند و به گونه‌ای عمل کند که اشیا بنا به اقتضائات خود رفتاری انسان‌گونه داشته باشند.

باید به‌ دنبال منطبق کردن مرزهای فضای مجازی با مرزهای جغرافیایی باشیم

وی با بیان اینکه در حوزه قانون نیازمند بازتعریف حریم خصوصی در فضای مجازی هستیم، تصریح کرد: امروز شاهد بروز معاملات و دارایی‌های معنوی بزرگی در فضای مجازی هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: در این فضا قانونگذاری فقط از سوی حکومت‌ها انجام نمی شود و بر همین اساس، به زودی کنسرسیوم‌های پرقدرتی از نخبگان شروع به قانون‌گذاری می‌کنند.

وی عنوان کرد: از آنجایی که بازیگران فضای مجازی از طریق اینترنت شکل گرفته‌اند و به دنبال جهانی‌ شدن هستند، بنابراین کشورها باید به صورت پاسبان محلی عمل کنند.

این مسؤول با بیان اینکه جهانی شدن یک پروسه طبیعی است، گفت: جهانی شدن از ۱۰ هزار سال پیش آغاز شده و البته باید تشخیص دهیم که چه بخشی از این جهانی شدن ذاتی و چه بخشی از آن عرضی است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور عنوان کرد: جهانی و اجتماعی بودن، خصلت ذاتی فضای مجازی است و با نقض جهانی بودن، فضای مجازی نیز نقض می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی بر این باور هستند که جغرافیا در فضای مجازی معنا ندارد، اما باید این را مدنظر قرار داد که اولین گام ما در فضای مجازی منطبق کردن مرزهای مجازی با مرزهای جغرافیایی باشد.

فیروزآبادی گفت: اگر در فضای مجازی شرایط ملی و ملیتی را باز کنیم شاهد آن خواهیم بود که به بردگان پلت‌فرم‌های جهانی به دست صاحبان صنایع در دنیا تبدیل شده‌ایم از این‌رو نگاه مبنایی را در فضای مجازی لحاظ کردیم که باید حتما به سمت پلت‌فرم‌های ملی رفته و اپلیکیشن‌های ما ایرانی باشد .

وی اضافه کرد: خوشبختانه ضریب نفوذ خوبی در روستاها ایجاد شده است، اما توزیع متوازن نیست و شاهد پدیده‌هایی هستیم که در هیچ کدام از مناطق ندیدیم.

این مقام مسؤول افزود: برای عموم مردم باید سواد مبتنی بر آگاهی ایجاد شود تا مردم از اپلیکیش‌های ایرانی استفاده کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور ادامه داد: همچنین مردم باید توجیه شوند که چگونه از گوگل استفاده کنند که به اقتصاد ملی آسیب وارد نشود.

فیروزآبادی عنوان کرد: یکی از مشکلات در بحث انتخابات، شفافیت است و از این رو تهمت و شایعات در فضای مجازی موجب می‌شود تا مشکلاتی برای کاندیداها ایجاد ‌شود.

وی ادامه داد: دوره مداحی‌های یک طرفه توسط روابط عمومی‌ها به پایان رسیده است و نمایندگانی که در شبکه‌های اجتماعی فعال نباشند، موفق نخواهند بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در پایان تاکید کرد: نمایندگان باید نظام شبکه‌ای و ارتباط با مردم در فضای مجازی را بپذیرند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول