اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نوید روزهای خوب کشاورزی در مازندران با بارش‌های تابستانه

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران اعلام اینکه امسال آب کافی برای انجام کشت در اختیار تمامی کشاورزان قرار گرفت، گفت: بارش خوب باران طی روزهای گذشته در مازندران موجب شد خروجی آب سدها کمتر شود و همچنین دبی آب رودخانه‌ها افزایش یابد که موجب می‌شود کمتر تحت استرس کم‌آبی و یا خشکی قرار گیریم.

 نوید روزهای خوب کشاورزی در مازندران با بارش‌های تابستانه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیل روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته هرچند با خرابی‌های بسیاری همراه بود اما خیال کشاورزان را از بابت سال زراعی جاری راحت کرد.

درحالی‌که قبل از وقوع سیل کشاورزان برای صرفه‌جویی در مصرف آب زمین‌های خود را با استفاده از آب‌های سطحی آماده کردند تا در فصل گرم سال متحمل خسارت نشوند سیل آمد و زمین‌های آماده نشا را زیر انبوهی از گل و لای مدفون کرد.

سال‌های گذشته اراضی کشاورزی تشنه بودند امسال سیراب شدند و با تلاش کشاورزان تمامی اراضی سبز شدند.

بعد از گذر از ماه پایانی بهار، روزهای نخست تابستان نوید خوبی برای حل مشکلات آبی مزارع و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی بود که باوجود مشکلات اما دغدغه کم‌آبی را تقریبا از بین برد که امیدواریم با تداوم این بارش‌ها شاهد خشکسالی و یا استرس آبی اراضی که درواقع تمام زندگی کشاورزان است نباشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران درباره میزان بارندگی‌های آخیر در استان گفت: بیشترین میزان بارندگی از 9 تا 11 تیر ماه امسال از گاورمک رامسر 240، عباس‌آباد 215 و تیرتاش شرق مازندران 101 میلی‌متر بوده است که نشان می‌دهد بارش‌های خوبی داشتیم.

محمدابراهیم یخکشی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی طی ماه‌های خرداد و تیرماه است، افزود: این دو ماه از سال پرمصرف‌ترین ماه‌ها در بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه امسال آب کافی برای انجام کشت در اختیار تمامی کشاورزان قرار گرفت، تصریح کرد: بارش خوب باران طی روزهای گذشته در مازندران موجب شد خروجی آب سدها کمتر شود و همچنین دبی آب رودخانه‌ها افزایش یابد که موجب می‌شود کمتر تحت استرس کم‌آبی و یا خشکی قرار گیریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه زمان کشت دوم گذشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمان خوبی برای نشاکاری نیست و زمانش گذشته است.

انتهای پیام/86034/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول