اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شاخص امید به زندگی در سمنان از مرز 70 سال گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شاخص امید به زندگی در استان سمنان از مرز 70 سال گذشت و این نشان‌دهنده سطح بالای سلامت در این استان است.

شاخص امید به زندگی در سمنان از مرز 70 سال گذشت

نوید دانایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان بیان کرد: ناوگان اورژانس 115 سمنان به دو دستگاه آمبولانس شاسی‌بلند مجهز شد که خدمات‌رسانی به مناطق صعب‌العبور را آسان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کاهش بار کاری بیمارستان کوثر سمنان با تجهیز و تکمیل بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) سمنان و تبدیل این مرکز به بیمارستان جنرال مدنظر قرار گرفته و طرح توسعه آن تهیه شده و برنامه‌ریزی‌های نهایی این پروژه نیز به اتمام رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: دو هدف عمده در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) دنبال می‌شود که کاهش حجم کاری بیمارستان کوثر یکی از اهداف است و با توسعه مدنظر، به سمت جذب گردشگران بین‌المللی پیش خواهیم رفت و این بیمارستان با استانداردهای بین‌المللی طراحی می‌شود.

دانایی بیان کرد: ایجاد بخش وی.آی.پی بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) نیز در دستور کار است تا بتوانیم خدمات مناسب و ارزان‌تری نسبت به بخش خصوصی به مردم ارائه دهیم.

وی بیان کرد: پروژه بیمارستان کوثر و تغییرات ساختاری و ساختمانی آن در حال انجام است و مشکل عمده به بخش دیالیز بازمی‌گردد که با همکاری مسؤولان، بخش دیالیز بیمارستان به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: افزایش تخت‌های ویژه و تغییرات اورژانس نیز همواره پیگیری می‌شود.

دانایی ادامه داد: بیمارستان آرادان که زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بود، امکان ارائه خدمات مناسب را نداشت؛ چون با جمعیت منطقه تناسبی نداشت و این امر موجب شد تا در ارائه خدمات با مشکل مواجه شویم.

وی تصریح کرد: برای استفاده از فضای مناسب بیمارستانی در غرب استان سمنان، بخشی از بیمارستان به بیمارستان دندانپزشکی تبدیل شد که جزو معدود بیمارستان‌های دندانپزشکی در کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: در بیمارستان‌های ولایت و معتمدی، افزایش ارائه خدمات مدنظر قرار گرفت و تلاش شد تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود

دانایی بیان کرد: بیمارستان مهدی‌شهر که مورد درخواست مردم بوده نیز همچنان در دست ساخت از سوی وزارت راه و شهرسازی است و بهره‌برداری این ساختمان پس از عملیات عمرانی صورت می‌گیرد؛ اما کمیته تأمین تجهیزات آن از اردیبهشت امسال تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: شاخص امید به زندگی در استان سمنان از مرز 70 سال گذشته و این نشان‌دهنده سطح بالای سلامت در این استان است؛ با همراهی دستگاه‌های اجرایی و مردم جزو 10 دانشگاه برتر کشور هستیم.

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول