اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

لزوم استفاده از ظرفیت دریا و سواحل برای توسعه بندرخمیر

استاندار هرمزگان گفت: تکمیل پروژه مجتمع بندری خمیر، رونق قابل توجهی را در شهرستان بندرخمیر به ویژه در حوزه تجارت، صادرات و واردات کالا ایجاد می کند.

لزوم استفاده از ظرفیت دریا و سواحل برای توسعه بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرخمیر، فریدون همتی در نشست شورای اداری شهرستان بندرخمیر ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، با بیان اینکه طرح‌ها و پروژه‌های خوبی در شهرستان بندرخمیر در حال اجراست، اظهار داشت: امروز هم طرح‌های مهمی در شهرستان بندرخمیر به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: یک مرکز اورژانس و دیالیز با استانداردهای مطلوب در بندرخمیر در حال اجراست که موجب ارتقای بیمارستان این شهرستان به یک بیمارستان بالای ۶۰ تختخوابی کاملاً استاندارد خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: مجتمع فرهنگی و هنری بندرخمیر نیز تا هفته دولت سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

همتی با اشاره به روند مطلوب اجرای پروژه مجتمع بندری خمیر، تصریح کرد: این طرح مهم و راهبردی کلید توسعه و اشتغال پایدار در شهرستان بندرخمیر محسوب می‌شود و با پیگیری های مناسبی که جهت رفع مشکلات آن صورت گرفت در حال حاضر با سرعت مطلوبی توسط پیمانکار در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم پسکرانه قابل توجهی برای مجتمع بندری خمیر ایجاد شود.

استاندار هرمزگان بیان داشت: این طرح رونق قابل توجهی را در شهرستان بندرخمیر به ویژه در حوزه تجارت، صادرات و واردات کالا ایجاد می کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت دریا و سواحل برای توسعه و رونق هر چه بیشتر بندرخمیر استفاده شود، اظهار داشت: جنگل های حرا، معادن، دریا، سواحل و صید و صیادی ظرفیت‌های مهم برای توسعه شهرستان بندرخمیر هستند که باید بیشتر فعال شوند.

همتی گفت: برای تامین پایدار آب شرب شهرستان بندر خمیر، بخشی از آب تولید شده توسط آب شیرین کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس، به شهرستان بندرخمیر از جمله برای کهورستان و رویدر اختصاص می یابد.

همتی شهرستان بندرخمیر را سرشار از استعدادهای فراوان در زمینه‌های کشاورزی، پرورش میگو و ماهی و گردشگری دانست و افزود: باید زیرساخت‌ها و امکانات گسترده‌ای جهت پذیرش گردشگران در بندرخمیر با توجه به ظرفیت‌های متعدد این شهرستان از جمله جنگل‌های حرا ایجاد شود.

استاندار هرمزگان یادآور شد: باند دوم جاده بندرخمیر به بندرعباس نیز به زودی تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/۸۸۰۳۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول