اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طعنه پوتین به «گوایدو»: «به واقعیت برگرد!»

رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا ضمن انتقاد از مواضع «خوان گوایدو» رهبر عوامل کودتای ناکام ونزوئلا، از او خواست که به اقدامات قانونی و انتخابات متوسل شود.

طعنه پوتین به «گوایدو»: «به واقعیت برگرد!»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که روز پنجشنبه (دیروز) برای دیدار با مقام‌های ایتالیایی به رم سفر کرده بود، در یک اظهارنظر به انتقاد از مواضع رئیس‌جمهور خودخوانده و رهبر مخالفان این کشور پرداخت و از او خواست که «به واقعیت برگردد».

در حالی که مواضع مداخله‌جویانه آمریکا و حامیانش درباره ونزوئلا و حمایت‌های آنها از «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا ادامه دارد، رئیس‌جمهور روسیه در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر ایتالیا درباره اوضاع این کشور آمریکای لاتین و شیوه حل بحران در آن اظهارنظر تازه‌ای کرده است.

به گزارش «اسپوتنیک» ولادیمیر پوتین با طعنه به مواضع رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا گفت: «آقای گوایدو رهبر مخالفان به میان مردم آمد، به آسمان نگاه کرد و خداوند را خطاب قرار داد و سپس خودش را رئیس‌جمهور خواند».

رئیس‌جمهور روسیه افزود: «اما خداوند به ما نگفت که واکنشش به این خطاب چه بوده و برای ما هیچ نشانه‌ای هم نفرستاد. به همین دلیل به نظر من، او (گوایدو) باید به این زمین فانی و پر از گناه ما برگردد و قوانین و رویه‌های دموکراتیک آن را دنبال کند، قوانین و رویه‌هایی که ته آنها یک چیز است: مذاکره و مخاطب قرار دادن مردم و رأی‌دهندگان. شما باید به انتخابات رجوع کنید و مسائل را در آینده از راه انتخابات حل کنید».


کنفرانس خبری پوتین و جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا

پوتین همچنین تاکید کرد، او و «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا در باره اینکه وضعیت ونزوئلا نگران‌کننده است و فشارهای خارجی سبب تشدید این بحران خواهد شد، اتفاق نظر دارند.

گوایدو سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ با حضور در جمع هواداران خود در ونزوئلا، طی اقدامی غیرقانونی خود را رئیس‌جمهور خواند و نیم ساعت بعد از این اقدام، آمریکا هم او را به عنوان «رئیس‌جمهور مشروع» به رسمیت شناخت (جزئیات بیشتر).

دولت آمریکا از آن زمان در حال اعمال انواع تهدیدات نظامی، تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی علیه دولت قانونی ونزوئلا بوده و در همین راستا ضمن بلوکه کردن دارایی‌های ونزوئلا این دارایی‌ها را در اختیار نمایندگان رئیس‌جمهور خودخوانده قرار داده است.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا که پیشتر بارها گوایدو را «آلت دست» آمریکا خوانده است، اعلام کرده که گوایدو در حال اجرای فرامین صادر شده آمریکایی‌ها است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول