اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ارائه پیشنهاد انتخاب راز و جرگلان به عنوان پایلوت طرح‌های بنیاد برکت

استاندار خراسان شمالی، شهرستان راز و جرگلان را ازجمله یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود تا این شهرستان پایلوت طرح‌های بنیاد برکت در استان باشد.

ارائه پیشنهاد انتخاب راز و جرگلان به عنوان پایلوت طرح‌های بنیاد برکت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در دیدار با مدیرعامل بنیاد برکت اظهار کرد: پیشنهاد اینکه شهرستان راز و جرگلان پایلوت اجرای طرح‌های بنیاد برکت باشد را به‌طور مکتوب به رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ارسال می‌کنم.

وی افزود: تعریف کار مشترک و مشخص شدن اینکه در چه زمینه‌ای استان می‌تواند با بنیاد برکت در سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان تفاهم‌نامه امضا کند از دیگر درخواست‌های استان است.

استاندار خراسان شمالی خطاب به مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: هدف استان از اجرای این طرح‌ها آبادی شهرستان‌هاست و تأکیددارم از موازی کاری باید پرهیز شود بنابراین برنامه عملیاتی خود را تعریف کنید و بدانید تمام استان تابع برنامه‌ریزی بنیاد برکت خواهد بود.

وی گفت: شهرستان راز و جرگلان یکی از ۳۱ شهرستان‌های محروم کشور می‌باشد که مدل‌های ایجاد اشتغال بنیاد برکت می‌تواند در این شهرستان اجرا شود.

نماینده عالی دولت در استان تأکید کرد: هدف از حضور بنیاد برکت در شهرستان راز و جرگلان انجام کارهای عمرانی و سخت‌افزاری نیست بلکه می‌خواهیم این بنیاد زمینه‌های ایجاد اشتغال و توسعه را در شهرستان فراهم کند و ایجاد زیرساخت‌ها با ما به‌عنوان بخش دولتی است.

شجاعی خبر داد: ایجاد ۳ هزار اشتغال با تأمین اعتبار از ستاد اجرایی فرمان امام (ه) در قالب بنگاه‌داری، اشتغال خرد و صندوق‌ها برای خراسان شمالی پیش‌بینی‌شده است و این ستاد با حضور در استان مطالعات خود را انجام داده‌اند.

در ادامه این دیدار مدیرعامل بنیاد برکت کشور هم اظهار داشت: حضور ما در استان‌ها و شهرستان‌ها بدون هماهنگی با استانداران و فرمانداران نخواهد بود.

سعید جعفری افزود: با توجه به بروکراسی‌های اداری امروز هدف دستگاه‌های اجرایی خودشان هستند اما در بنیاد برکت تلاش کردیم از زمان تأسیس تاکنون باوجود افزایش حجم کارها تعداد کارکنان تفاوت زیادی نکند که به اعتقاد بنده رویکرد موفقی است.

جعفری افزود: رویکرد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) رویکرد کاری است و مدل توسعه در روستاها تعاملی است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول