اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

زمین‌گیر شدن شهرداری‌ها/وضعیت خدمات شهری بناب آشفته است

شهردار بناب گفت: در صورت ادامه همین شرایط کل شهرداری‌های کشور زمین گیر می‌شوند و کمتر از 15 سال طول نمی‌کشد که شهرداری‌ها امکان خدمات‌دهی را از دست می‌دهند!

زمین‌گیر شدن شهرداری‌ها/وضعیت خدمات شهری بناب آشفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، محبوب تیزپاز نیازی دیشب به مناسبت روز دهیاری‌ها و شهرداری با اشاره به روند پیشرفت و اجرای طرح جامع شهر بناب اظهار کرد: با وجود اینکه دو سال هم از زمان اصلاح طرح جامع شهر بناب گذشته است ولی هنوز این طرح تکمیل و اجرایی نشده و تنها هشت درصد از طرح قبلی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های تفصیلی در کشور موفق نبوده است؛ افزود: این درد بزرگی برای کشور است.

کلیددار شهر بناب با بیان اینکه متوسط اجرای طرح‌های تفصیلی در کشور 17 درصد است؛ گفت: شهر بناب در این خصوص پایین‌تر از متوسط کشوری است و حدود 5/8 درصد طرح اجرا شده است.

تیزپاز نیازی اذعان کرد: زمانی که بنده شهرداری بناب را تحویل گرفتم 250 میلیارد ریال بدهی داشت که در عرض این مدت موفق شدیم 110 میلیارد ریال از بدهی‌ها را پرداخت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: وضعیت خدمات شهری بناب آشفته است و روزانه یک میلیون و 80 هزار مترمربع تنظیف شهر انجام و روزانه 80 تن زباله و 30 تن نخاله از این شهر دفن می‌شود.

شهردار بناب سپس آسفالت محلات این شهر را یکی از مشکلات اصلی شهرداری ذکر کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال‌جاری تمام محلاتی را که در شهر برای آسفالت محلات خود مساعدت کرده‌اند، نسبت به آسفالت تمام محلات اقدام شود.

تیزپاز نیازی در ادامه با بیان اینکه پل روگذر میدان معلم بناب به خاطر تأخیر در تکمیل آن به یک پل تاریخی تبدیل شده است؛ یادآور شد: برای انجام زیرساخت‌های این پل و آسفالت آن شهرداری یک میلیارد و 50 میلیون تومان هزینه کرده است.

وی همچنین از نبود فضای مسکونی در بناب به عنوان یکی دیگر از مشکلات اساسی این شهر نام برد و اضافه کرد: در شرایط فعلی یک متر نیز فضای لازم برای احداث مسکن نداریم و شهرداری مجبور شده است با صدور مجوزهای غیرقانونی به زمین‌های غیرمسکونی تا حدودی این مشکل را برطرف کند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول