اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

۱۹۳ مادر باردار در تنگستان سبد حمایتی تغذیه‌‎ای دريافت کردند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: در حال حاضر ۱۹۳ مادر در شهرستان تنگستان از ماه چهارم حاملگی تا شش ماه پس از زایمان و به مدت ۱۲ ماه تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

 ۱۹۳ مادر باردار در تنگستان سبد حمایتی تغذیه‌‎ای دريافت کردند

عادل مقدس صبح امروز در گفتگو با خبرگزاری فارس در شهرستان تنگستان اظهار داشت: تغذیه در دوران بارداری از اهمیت ویژه‌ای در رشد و سلامت مادر و جنین برخوردار است  که در همین راستا مادرانی را که دارای مشکل تغذیه‌ای هستند با سبدهای غذایی مورد حمایت قرار می‌دهیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان افزود: در حال حاضر ۱۹۳ مادر در شهرستان تنگستان از ماه چهارم حاملگی تا شش ماه پس از زایمان و به مدت ۱۲ ماه تحت پوشش این برنامه قرار دارند.

مقدس با بیان اینکه این مادران بر اساس شاخص‌های خاصی انتخاب می‌شوند تاکید کرد: نیازمند بودن، نمایه توده بدنی کمتر  از ۱۸/۵ در شروع بارداری، وزن گیری کمتر از ۴۵ کیلوگرم در قبل از بارداری، هموگلوبین کمتر از ۱۱ گرم در دسی لیتر، چند قلویی، وزن گیری نامطلوب دوران بارداری بر اساس جدول میزان افزایش وزن، از جمله این شاخص‌ها می‌باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان خاطرنشان کرد: برنامه کمک غذایی مادران باردار نیازمند به حمایت‌های تغذیه‌ای با مشارکت موسسه بنیاد علوی و وزارت بهداشت اجرا و مادران باردار روستایی و حاشیه شهرها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مقدس تصریح کرد: این سبد غذایی شامل ۱۲ قلم مواد غذایی، برنج، ماکارونی، مرغ، خرما، روغن مایع، بلغور جو، عدس ، لوبیا چیتی، نخود، لپه، سویا و لوبیا قرمز می‌باشد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول