اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اجبار در آموزش برای کودکان زیر 7 سال آسیب‌زاست

روانشناس کودک با تاکید بر اینکه کودک به لحاظ روانشناختی، فیزیولوژی و مغزی هنوز آمادگی برای آموزش را ندارد، گفت: اجبار برای کودکان زیر هفت سال آسیب‌زا و تبعات آن در طولانی مدت آینده کودک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

اجبار در آموزش برای کودکان زیر 7 سال آسیب‌زاست

ناصر باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در خصوص اجبار کودکان زیر هفت سال توسط برخی خانواده‌ها به کلاس‌های اوقات فراغت در فصل تابستان و آموزش‌های رسمی در طول سال، گفت: اجبار برای کودکان زیر هفت سال شدیدا آسیب‌زا و تبعات آن در طولانی مدت آینده کودک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

روانشناس کودک با اشاره به اینکه هر برهه سنی اقتضای خاص خود را دارد، بیان کرد: مجبور کردن کودکان زیر هفت سال به کلاس آموزش رسمی توام با صرف وقت منظم و انجام تکلیف مثل نقاشی، زبان خارجه و... همچنین کلاس‌های اوقات فراغت در فصل تابستان نه تنها غلط که آسیب‌زا است و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کودک به لحاظ روانشناختی، فیزیولوژی و مغزی هنوز آمادگی برای آموزش را ندارد، افزود: اجبار آموزش برای کودکان زیر هفت ‌سال نه تنها کودک را به آموزش علاقه‌مند نمی‌کند، بلکه به‌صورت طولانی مدت باور غلطی از آموزش در ذهن کودک نهادینه می‌شود، زمانی که کودک از جانب خانواده وادار به آموزش می‌شود چون ناچار است تسلیم شود منجر می‌شود نسبت به آموزش در زندگی آینده زده و دید منفی پیدا خواهد کرد.

باقری اضافه کرد: بی‌علاقگی نسبت به آموزش، ترس، اضطراب، پرخاشگری، وسواس و... از جمله مواردی است که باید علت آن را در برهه سنی زیر هفت‌سال فرزند پیدا کرد، خانواده باید برای کودک زیر هفت سال خودش وقت صرف کند و توجه لازم و کافی داشته باشد، چراکه این برهه سنی حساس است و تبعات آن در زندگی آینده نمود خواهد داشت.

این استاد دانشگاه در پایان اشاره کرد: برخی انتظارات خانواده‌ها از کودک زیر هفت سال غلط است و خانواده مستلزم است آموزش‌هایی در این خصوص ببیند، دوره‌های مشاوره قبل از فرزندآوری به همراه شناختی که از کودک پیدا و منجر به بسترسازی بهتری برای شناسایی و رشد استعداد کودک در سنین بالای هفت‌سال می‌شود.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول