اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بودجه لازم برای طرح مطالعاتی مناطق حاشیه‌‌ای کرمانشاه محقق نشده است

معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه گفت: بودجه لازم برای طرح مطالعاتی مناطق حاشیه‌نشینی کرمانشاه تاکنون محقق نشده است، اما در حال پیگیری آن هستیم.

بودجه لازم برای طرح مطالعاتی مناطق حاشیه‌‌ای کرمانشاه محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سومین جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی شهرستان کرمانشاه ظهر امروز با حضور معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه و دیگر مسؤولان ذی‌ربط شهرستان کرمانشاه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه در این جلسه، اظهار داشت: هدف ما از تشکیل این جلسه بررسی چهار دستور کار توسط مسؤولان مربوطه شامل «ارائه طرح مطالعاتی مرکز حاشیه‌نشین شهر و بودجه لازم برای ارائه این طرح، گزارش دفتر تسهیل‌گری منطقه مرادآباد و مهرآباد، ارائه برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان و پیگیری مصوبات جلسات قبل‌» است.

سیروس خانی افزود: برای اجرای طرح مطالعاتی مناطق حاشیه‌نشینی بودجه لازم برای این طرح تاکنون محقق نشده است، اما در حال پیگیری آن هستیم.

معاون سیاسی امنیتی فرماندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فرزندان را باید بازندگی هدفمند و امید به آیند تربیت کنیم، تصریح کرد: همه نهادها و سازمان‌ها اعم از دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سپاه، حوزه هنری، ارشاد، اوقاف و کلا همه کسانی که با حوزه فرهنگی دستی دارند، لازم است در راستای تعالیم فرزندان با احترام گذاشتن به والدین، رعایت قوانین توسط تمامی افراد، رعایت حقوق همسایگان، آموزش تعالیم دینی، امر به معروف و نهی از منکر، تلاش در راستای جامعه‌ای عاری از دخانیات، جلوگیری از فساد، حس مسؤولیت‌پذیری و ... همکاری کنند.

خانی با اشاره به اینکه در گذشته نه چندان دور حضور بزرگان خانواده در کنار خانواده‌ها سبب آرامش و سازش در خانواده می‌شد، گفت: جای پدران و مادران در کنار خانواده‌ها هست نه در سرای سالمندان.

این مسؤول تصریح کرد: بیش از یک میلیون نفر در کرمانشاه سکونت دارند و اکثریت آن‌ها با آموزش وپرورش در ارتباط هستند، در جامعه اسلامی طلاق و فساد نباید باشد، در مقابل مشکلات هم‌نوعان نباید بی‌تفاوت باشیم، جوانان را برای ازدواج مناسب و سالم تشویق کنیم.

خانی در خاتمه سخنانش از مسؤولان حاضر خواست، مشکلات را مکتوب به فرمانداری اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

* طرح مطالعاتی مناطق حاشیه‌نشین کرمانشاه مرداد‌ماه به اتمام می‌رسد

در ادامه دکتر بیتا حامد، نماینده جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه این جلسه حامی و پشتیبان طرح مطالعاتی مراکز حاشیه‌نشین را فرماندار کرمانشاه دانست و از وی و تمامی کسانی که با طرح همکاری کرده‌اند تقدیر کرد.

حامد افزود: در آخرین جلسه (28 اردیبهشت‌ماه) که تشریح کارگروه اعلام شد، قول دادیم خروجی‌های طرح را به فرمانداری اعلام کنیم،که عملیات میدانی طرح در بخش کمی و کیفی در اسفندماه سال گذشته اجرا شده و قرار است امسال در مردادماه طرح به اتمام برسد.

حامد تاکید کرد: کار ما مطالعاتی نیست، سال‌هاست ما از این مقوله کنار گرفته‌ایم، کار ما در اصل کاربردی است و در این راستا مسئله‌ای را به‌عنوان سبک زندگی در نظر گرفته‌ایم که سبک زندگی در مناطق حاشیه‌نشین و فقیرنشین به چه نحو است و چه جوابی برای آن است.

صفدر مظفری‌راد مدیر بهزیستی کرمانشاه نیز اظهار داشت: در کرمانشاه در چهار محله حکمت‌آباد، دولت‌آباد، جعفرآباد و باغ‌ابریشم پایگاه خدمات اجتماعی داریم.

مظفریراد افزود: در این مراکز مددکاران حضور دارند و در صورت نیاز پزشک به مناطق اعزام می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به اینکه از 23 تیرماه لغایت 28 تیرماه جاری نخستین جشنواره گردشگری تابستانی فرهنگی ورزشی سراب نیلوفر را داریم، یادآور شد: توصیه می‌کنم برنامه به خانواده2ها داده شود، مردم خودشان در دستگاه‌هایی که برنامه دارند مشارکت کنند و بخشی را به عنوان کمک هزینه را خانواده‌ها تقبل کنند.

مصطفی باباملکی با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی برای اوقات فراغت امسال داریم از برنامه‌های نشاط‌آور در روستاها خبر داد و افزود: باید بررسی کنیم کدام منطقه و کجا باید کار فرهنگی انجام داد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول