اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دختران ورزشکار مؤمنه و محجبه، مایه افتخار هستند/حجاب جلوه تدین زن مسلمان

امام‌جمعه اردکان با اشاره به اهمیت رعایت حجاب به‌عنوان یکی از ضروریات دین گفت: دختران ورزشکار مؤمنه و محجبه اردکانی مایه افتخار هستند و حضور زنان باحجاب در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار و ارزشمند است.

دختران ورزشکار مؤمنه و محجبه، مایه افتخار هستند/حجاب جلوه تدین زن مسلمان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، عصر امروز، به مناسبت دهه کرامت و روز دختر از دختران ورزشکار و مدال‌آور شهرستان اردکان در رشته دوومیدانی که در مسابقات کشوری، آسیایی و بین‌المللی صاحب‌مقام شده بودند تجلیل شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در دیدار با این ورزشکاران ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله علیها) و روز دختر، برای دختران ورزشکار اردکانی آرزوی موفقیت کرد.

وی گفت: در دوره کنونی که فضای دنیا، زندگی‌ها، رسانه و تبلیغات تغییریافته است حضور یک بانوی موفق که به مسائل شرعی ایمان دارد و به آن‌ها متعهد است، درصحنه‌های مختلف ازجمله ورزش مایه افتخار است.

امام‌جمعه اردکان افزود: جلوه تدین و دین‌داری یک زن مسلمان این است که حجاب داشته باشد و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند. افکار عمومی و اذهان مردم نمی‌توانند ایمان یک زن را بدون حجاب بپذیرند. لذا حجاب جزء ضروری و بدیهی دین است.

وی اظهار داشت: برخی می‌گویند باطن باید پاک باشد و ظاهر دین خیلی مهم نیست، در پاسخ به آن‌ها باید گفت که جلوه و ظهور و بروز دین‌داری در همین ظاهر است. امروز ظاهر دین‌داری در عرصه تبلیغات هم بسیار اثر دارد. گاهی چنان چهره زشتی از زن در برخی از جاها ساخته‌اند و از زن فقط به‌عنوان ابزاری برای تبلیغات خاص استفاده می‌کنند.

شاکر گفت: در این شرایط حضور یک زن متدین و باحجاب در عرصه جهانی و افتخارآفرینی او بسیار ارزشمند است و تأثیر تبلیغاتی این حضور گاهی از صدها سخنرانی بیشتر است لذا دختران ورزشکار مؤمنه و محجبه مایه افتخار هستند. وظیفه ما مسئولین هم این است در حدی که می‌توانیم از این حضور و افتخارآفرینی حمایت کنیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به زمینه‌های مختلف زندگی افزود: تحصیل، تهذیب و خانواده نیز مهم است. ورزش جزئی از زندگی است و نباید سایر امور تحت‌الشعاع آن قرار بگیرد. بخشی از سعادت دختران ورزشکار ناشی از موفقیت در رشته‌های ورزشی و هنری است اما عرصه‌های دیگر مانند تشکیل زندگی، تحصیل و تهذیب نیز مهم است.

امام‌جمعه اردکان در پایان گفت: احترام بزرگ‌ترها را نگه‌داشتن به‌ویژه تکریم پدر و مادر و معلمان از اموری است که در موفقیت همه انسان‌ها اثر دارد. اهمیت دادن به بندگی خداوند بخصوص نماز نیز اثرگذار است. خداوند به بنده‌ای که به دستوراتش عمل کند توفیقاتی ویژه عطا  و در زندگی به او کمک می‌کند.

در ابتدای این دیدار رئیس هیئت دوومیدانی شهرستان اردکان ضمن بیان گزارشی از فعالیت ورزشکاران در این رشته گفت: بانوان ورزشکار اردکانی در مسابقات اخیر به موفقیت‌های بسیار خوبی دست‌یافته‌اند و توانسته‌اند رکوردهایی را نیز به نام خود به ثبت برسانند.

وی افزود: فاطمه محیطی زاده رکورددار رشته هفتگانه دختران نوجوان و جوانان ایران و عضو تیم ملی و دارنده مقام اول رشته هفتگانه در مسابقات قهرمانی نوجوانان و صاحب‌مقام دوم هفتگانه در مسابقات داخل سالن کشور توانست مقام چهارم رشته هفتگانه در مسابقات قهرمانی آسیا و مقام پنجم جهانی پرش ارتفاع در مسابقات دانش‌آموزی کرواسی را کسب کند.

مجتبی دهستانی گفت: فاطمه خدایی رکورددار رشته پرش‌بانیزه نوجوانان ایران و دارنده مقام اول پرش‌بانیزه در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور نیز توانست مقام اول پرش‌بانیزه در مسابقات لیگ طلایی کشور و مقام دوم 100 متر سرعت در مسابقات لیگ طلایی کشور را به دست آورد.

وی اظهار داشت: فاطمه ادبی، دارنده مقام اول 100 متر مانع در مسابقات قهرمانی کشور و صاحب‌مقام اول 100 متر مانع در المپیاد استعدادهای برتر کشور، همچنین مهلا رضایی دارنده مقام اول ۸۰۰ ، ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ متر در منطقه و مقام دوم ۵۰۰۰ متر پیاده‌روی کشور و صاحب‌مقام سوم ۸۰۰ متر در المپیاد استعدادهای برتر کشور از دیگر بانوان افتخارآفرین اردکانی هستند.

رئیس هیئت دوومیدانی شهرستان اردکان گفت: آزیتا پورشادکام دارنده مقام اول پرتاب دیسک مسابقات قهرمانی نونهالان لیگ پیشتازان کشور، فاطمه فتاحی صاحب‌مقام اول پرتاب دیسک نوجوانان منطقه و مقام دوم پرتاب وزنه نوجوانان منطقه هستند. همچنین پریسا صباغی دارنده مقام دوم پرتاب وزنه مسابقات نونهالان لیگ پیشتازان کشور و دنیا بزاز زاده دارنده مقام دوم پرتاب وزنه نونهالان منطقه توانستند استعداد و توانایی دختران ورزشکار اردکانی را به نمایش بگذارند.

وی در پایان با اشاره به کمبودها و محدودیت‌های ورزشکاران دوومیدانی کار به‌ویژه بانوان ورزشکار از مسئولین خواست که از ظرفیت و پتانسیل ورزشکاران در شهرستان حمایت کنند تا زمینه رشد و شکوفایی این استعدادها در این رشته ورزشی فراهم شود.

گفتنی است که در پایان این دیدار از سوی امام‌جمعه اردکان با اهداء هدایایی از ورزشکاران، مربیان و حامیان رشته دوومیدانی در شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول