اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پرداخت ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در استان مرکزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: با اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی استان مرکزی تاکنون ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و زمینه اشتغال دو هزار و ۹۰۰ نفر نیز فراهم شده است.

پرداخت ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات روستایی در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهدی زندیه‌وکیلی عصر امروز در همایش آموزشی، توجیهی دهیاران به مناسبت گرامیداشت روز دهیار در اراک اظهار کرد: در استان مرکزی هزار و ۶۳۸ روستا وجود دارد که هزار و ۱۲۸ روستا دارای سکنه هستند.

وی افزود: ۷۲۹ روستا دارای دهیاری که ۱۳۳ روستا دارای دهیار بانو و مابقی مرد هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: ۸۱۸ روستا دارای شورا، تعداد اعضای شورا دو هزار و ۵۰۸ نفر و جمعیت روستایی نیز ۳۲۹ هزار و ۶۹۰ نفر است.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی استان مرکزی تاکنون ۱۶۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است و زمینه اشتغال دو هزار و ۹۰۰ نفر نیز فراهم شده است که میزان پرداختی تسهیلات بانک سینا در این خصوص ۵۷ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۱۰۰ درصد پسماندها به‌صورت مکانیزه جمع‌آوری می‌شود گفت: در استان ۶۶ دستگاه مکانیزه و ۴۴۷ دستگاه خودرو در دهیاری‌ها فعال است که این نوع فعالیت در استان در دیگر استان‌ها بدین گونه نیست.

معاون استاندار با اشاره به اقدامات پیش رو در روستاهای استان نیز گفت: احداث طرح چمن مصنوعی و تأمین ماشین‌آلات از شرکت هپکو در روستاها از جمله اقداماتی است که مورد تأکید نماینده عالی دولت در استان است که در خصوص احداث چمن ۸۵ روستا اعلام آمادگی کردند که مسئولیت اختصاص زمین و فنس کشی با دهیاران است.

زندیه وکیلی ادامه داد: در خصوص بهینه‌سازی و بازسازی شبکه آب روستایی و جانمایی تیر برق در روستاها از یک تا ۵۰ درصد با مشارکت دهیاری‌ها انجام می‌شود.

وی دهیاران را مدیران اجرایی روستاها عنوان کرد و گفت: احداث بیش از ۱۰۰ خانه قرآنی و ایجاد خانه‌های ورزش روستایی در روستاها از جمله اقدامات فرهنگی است که بر عهده دهیاران گذاشته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: ۴۸ وظیفه مهم بر عهده دهیاران گذاشته شده که بتوانند در راستای بهبود رونق تولید و ایجاد اشتغال در روستاها گام‌های مؤثری بردارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول