اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

پساب تصفیه‌شده برای مصرف صنایع غرب استفاده شود

استاندار هرمزگان بر لزوم استفاده از پساب تصفیه‌شده بندرعباس برای مصرف صنایع غرب این شهر تاکید کرد.

پساب تصفیه‌شده برای مصرف صنایع غرب استفاده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان، توجه به کنترل کیفیت آب بر مبنای مطالعات علمی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: باید در کنار تامین کمی آب به طور ویژه به موضوع مهم حفاظت از منابع و کیفیت آب نیز توجه داشته باشیم و مطالعات علمی در این زمینه را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: دو مجموعه آب و جهاد کشاورزی این موضوع را مدنظر قرار داده و در تعامل با یکدیگر به هر دو بخش کیفیت و کمیت آب توجه کنند.

استاندار هرمزگان احداث آب‌شیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی در غرب بندرعباس را یک ظرفیت مهم برای این استان برشمرد و افزود: از آب تولیدی توسط این آب‌شیرین‌کن برای تامین آب شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر استفاده می‌شود.

همتی ادامه داد: علاوه بر آن باید برنامه‌ریزی و طراحی مناسبی جهت استفاده حداکثری شهرها و روستاهای در مسیر انتقال این آب صورت گیرد تا شهرها و روستاهای در طول مسیر نیز به خوبی از آن بهره‌مند شود.

وی بر لزوم استفاده از پساب تصفیه‌شده بندرعباس برای مصرف صنایع غرب این شهر تأکید کرد و گفت: صدور هرگونه مجوز جدید جهت ساخت آب شیرین کن برای استفاده در صنایع غرب بندرعباس ممنوع است و این صنایع باید برای تولیدات خود از پساب تصفیه شده استفاده کنند.

وی در ادامه خواستار آغاز احداث سد شریفی در شرق هرمزگان شد و بیان داشت: این سد می‌تواند آثار خوبی را برای شهرستان بشاگرد داشته باشد.

استاندار هرمزگان همچنین بر تخصیص آب از سد جگین و سد انجیره برای کشاورزی در این مناطق تأکید کرد.

استاندار هرمزگان خواستار احداث تصفیه خانه پساب در بندرخمیر با مشارکت شهرداری و کارخانه سیمان در این شهرستان شد و اظهار داشت: همچنین آب تولیدی توسط آب شیرین کن یک میلیون مترمکعبی بندرعباس، به شهرهای بندرخمیر، رویدر و منطقه کهورستان منتقل و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۸۰۳۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول