اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

براری: ایران رتبه اول منطقه و ۱۱ دنیا در حوزه هوافضا/ دست‌یابی به چرخه کامل فضایی

رئیس سازمان فضایی گفت: خوشبختانه رتبه اول منطقه و رتبه ۱۱ دنیا را در حوزه هوافضا کسب کردیم و دست‌یابی به چرخه کامل فضایی نیز از دیگر دستاوردهای ماست.

براری: ایران رتبه اول منطقه و ۱۱ دنیا در حوزه هوافضا/ دست‌یابی به چرخه کامل فضایی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و‌ دانشگاهی خبرگزاری فارس، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی در مراسم افتتاحیه گردهمایی شرکت ها و استارتاپ های حوزه فضایی که صبح امروز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: خوشبختانه، رتبه اول منطقه و رتبه ۱۱ دنیا را در حوزه هوافضا کسب کردیم و دستیابی به چرخه کامل فضایی نیز از دیگر دستاوردهای ماست.
وی ادامه داد: کشور در عرصه فناوری جایگاه مناسبی را پیدا کرده است البته حوزه فضا از حوزه اقتداری به حوزه اقتصادی تبدیل شده است به طوری که رشد اقتصاد فضا ۱۲۹ درصد بوده است، چرا که با رشد فناوری، ماهواره ها، کوچک و ارزان شدند و مزایای آنها افزایش یافت
رئیس سازمان فضایی تصریح کرد: مهمترین اولویت ما این است که از ظرفیت کشور برای تولید محصول و ارائه خدمات به جامعه استفاده کنیم و این زنجیره ارزش تبدیل اقتدار ایران در منطقه شود
وی گفت: بخش فضایی باید تبدیل به یک صنعت توانمند شود. تلاش ما این است که از ظرفیت همه نهادها برای این موضوع و توسعه زیرساخت های فضایی شود.
رئیس سازمان فضایی ادامه داد: درصد زیادی از بخش فضایی را به بخش های خصوصی دادیم تعدادی از شرکت های بزرگ خواستار مجوز اپراتور ماهواره سنجشی هستند و ما تلاش می کنیم تا هرچه سریعتر این فرایند انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا استارتاپ‌ها در این حوزه فعال‌تر باشند و در سیل اخیر نیز استارتاپ ها به طور داوطلبانه به کمک مردم آمدند.
براری گفت: حضور در مجامع بین المللی و سازمان‌های مرتبط نیز از اولویت های ماست. در سه هفته اخیر جلساتی در سازمان ملل در حوزه فضایی تشکیل شد و سازمان فضایی نیز نشست با حضور ۸ کشور دنیا داشت تا حضور موثر در عرصه بین الملل داشته باشیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول