اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره هشتمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی ‌رضوی گفت: این جشنواره به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شود.

جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان بیان کرد: یک سال به داستان و سال دیگر به سفرنامه و خاطره‌نویسی می‌پردازیم و برای ارتقای کیفیت جشنواره و تمرکز بیشتر نویسندگان به هر کدام از عناوین به‌صورت یک سال در میان پرداخته می‌شود.

وی گفت: امسال استان سمنان میزبان هشتمین دوره از این رویداد بزرگ فرهنگی است که ذیل برنامه‌های متعدد بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در خصوص انتشار فراخوان این جشنواره افزود: فراخوان برای ادارات کل ارشاد استان‌ها، انجمن‌های ادبی در سرتاسر کشور و دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ ارسال شده است.

فضیلت با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره امام رضا (ع)، ترویج و گسترش فرهنگ سفرنامه‌نویسی و خاطره‌نویسی از اهداف این جشنواره است.

وی افزود: با توجه به رقابتی بودن برنامه ایجاد انگیزه برای تولیدکنندگان آثار ادبی مرتبط با فرهنگ رضوی صورت خواهد گرفت که خود باعث پویایی هرچه بیشتر تولید آثار در حوزه عترت با تأکید بر شخصیت حضرت ثامن‌الائمه (ع) خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: جشنواره در دو بخش نویسندگان زیر 18 و بالای 18 سال برگزار می‌شود. همچنین کارگاه آموزشی برای ثبت‌نام کنندگان در جشنواره به‌زودی با اعلام قبلی برگزار خواهد شد.

فضیلت بیان کرد: آثار ارسالی باید با موضوع اصلی جشنواره یعنی سفر به مشهد مقدس یا زیارت هر مکان دیگری که با امام رضا (ع) در ارتباط است، باشد و مهلت ارسال آثار تا 12 مهرماه سال جاری خواهد بود. زمان برگزاری دوسالانه نیز مقارن با ایام شهادت امام هشتم (ع) برنامه‌ریزی شده است.

وی یادآور شد: در این دوره از جشنواره، سفرنامه و خاطره با موضوع زیارت بارگاه حضرت یحیی بن موسی الکاظم -برادر امام رضا (ع)- در شهر سمنان و حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم نیز پذیرفته خواهد شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول