اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مردم مراقب تب کریمه کنگو باشند/پرهیز از مصرف گوشت‌های بدون شناسه

رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان ميناب با هشدار نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: گوشت دام‌های با منشأ تامین و کشتار نامعلوم و غیرمجاز می‌تواند در فصل گرم عامل شیوع تب کریمه کنگو باشد.

مردم مراقب تب کریمه کنگو باشند/پرهیز از مصرف گوشت‌های بدون شناسه

به گزارش خبرنگار فارس از میناب  سید محمدرضا حسینی عصر امروز در نشست شورای سلامت شهرستان میناب با تاکید بر ضرورت استفاده از گوشت‌های دارای مهر و برچسب دامپزشکی اظهار داشت: گوشت‌هایی که فاقد مهر و برچسب باشند، به صورت غیرمجاز کشتار شده‌اند و سلامت آنها تضمینی ندارد.

وی بیان کرد: گوشت دام‌های با منشأ تأمین و کشتار نامعلوم و غیرمجاز، می‌تواند در فصل گرم سال عامل انتقال بیماری‌های کشنده از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: در کشتارگاه‌های مجاز که نظارت بهداشتی و شرعی روی آنها انجام می‌شود، لاشه‌ها بعد از ذبح در مرحله پیش‌سرد قرار می‌گیرند و ۲۴ ساعت بعد از ذبح در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: این روش ضامن پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو است که در بسیاری از کشتارهای بدون نظارت، این مرحله انجام نمی‌شود.

وی یادآور شد: هنگام ذبح در کشتارگاه ، وضعیت سلامت دام، قبل و بعد از کشتار از لحاظ وجود بیماری‌ها مورد بررسی دامپزشکان قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده علائم بیماری‌زا از چرخه کشتار و مصرف حذف می‌شوند که این مرحله نیز در کشتارهای بدون نظارت و خانگی انجام نمی‌شود.

حسینی بیان کرد: عده‌ای با کشتارهای غیرمجاز زمینه‌ساز شیوع بیماری‌های خطرناکی از جمله تب کریمه کنگو هستند که برای رفع خطر در این زمینه، هم دامپزشکی نظارت‌های خود را دقیق‌تر انجام می‌دهد و هم مردم باید از مصرف گوشت‌های فاقد مهر و برچسب خودداری کرده و به توصیه‌های دامپزشکی عمل کنند.

رئیس اداره دامپزشکی نیز در این جاسه با اشاره به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بیان کرد: در راستای تضمین سلامت مصرف‌کنندگان و جلوگیری از شیوع این بیماری کشتارگاه بشرویه به اتاق پیش سرد مجهز شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که این بیماری از طریق گزش کنه و یا تماس خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود اراضی برای از بین بردن کنه‌ها سم پاشی شده و توصیه می‌شود برای از بین رفتن این بیماری لاشه کشتار به مدت ٢٤ ساعت در اتاق پیش سردکن نگهداری شود.

انتهای پیام/٨٨٠٤٤

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول