اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

حجاب؛ عامل پیشرفت بانوان موفق

این روزها عده‌ای بیش از گذشته سعی دارند تا حجاب را عامل محدودیت بانوان ایرانی و مانعی برای بالندگی آنها معرفی کنند و این در حالی است که شماری از بانوان موفق استان سمنان حجاب را عامل احساس امنیت و پیشرفت خود می‌دانند.

حجاب؛ عامل پیشرفت بانوان موفق

به گزارش خبرگزاری فارس استان سمنان، توجه به مؤلفه‌های حجاب و عفاف همواره در کشور ما امری مهم نزد بانوان بوده و تلاش شده است تا حریم بانوان با قدرت و توجه عمومی حفظ شود.

تقویت شاخصه‌های حجاب اسلامی که بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب مورد توجه بیشتری قرار گرفت، همواره دشمنانی در خارج از کشور و منتقدانی وابسته در داخل داشته است که تلاش کرده‌اند تا جلوی توسعه مرزهای عفاف و حجاب را بگیرند.

این روزها عده‌ای بیش از گذشته سعی دارند تا حجاب را عامل محدودیت بانوان ایرانی و مانعی برای بالندگی آنها معرفی کنند و این در حالی است که شماری از بانوان موفق استان سمنان حجاب را عامل احساس امنیت و پیشرفت خود می‌دانند.

شماری از بانوان موفق استان سمنان در هم‌اندیشی‌ای که به همین منظور با خبرنگار فارس صورت گرفت، بخش اعظمی از پیشرفت خود را مرهون رعایت شاخصه‌های حجاب و عفاف می‌دانند.

امنیت خانواده را در حجاب اسلامی دیدم

زینب کیخسروانی، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ام‌البنین (س) گرمسار با بیان اینکه بدحجابی محدودیت است، گفت: امنیت خانواده‌ام را در حجاب اسلامی دیدم و باافتخار چادری هستم.

وی ضمن بیان اینکه حجاب محدودیتی برای من در طول دوران زندگی ندارد، اظهار داشت: درواقع بدحجابی و بی‌حجابی محدودیت ایجاد می‌کند و قطعاً بانوی بدحجاب برای حضور در جامع احساس امنیت نمی‌کند.

این بانوی گرمساری با بیان اینکه نامحرمان بانوی بدحجاب را با چشمان خود در قفسی حبس می‌کنند، تصریح کرد: امنیت خانواده به حجاب مادر وابسته است و اکنون از اینکه باحجاب خود امنیت را برای همسر و فرزندانم فراهم کردم، خرسند هستم.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج ام‌البنین (س) گرمسار با اشاره به اینکه رضایت امام زمان (عج) اولویت نخست من برای حفظ حجاب است، افزود: حضور در جامعه و فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی گواه محکمی برای این سخن است که «حجاب محدودیت نیست، مصونیت است».

کیخسروانی خاطرنشان کرد: در سایه رحمت خداوند توانستیم در ابتدا کارگاه کوچک اقتصادی را با عنوان نمایشگاه موقت اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی کنیم که در آن تمام محصولات تولیدی خانگی بانوان برای فروش به عموم مردم عرضه شد.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه اقلام مختلفی اعم از سبزی خشک‌شده، میوه خشک‌شده، عرقیات، سرویس‌های پارچه‌ای آشپزخانه، لباس، شیرینی و ... که توسط بانوان در منزل تهیه و تولید می‌شود به فروش می‌رسد، تأکید کرد: در حال حاضر، بالغ‌بر 15 نفر به‌طور ثابت با این نمایشگاه همکاری دارند.

رعایت حجاب؛ سبک زندگی بانوان ایرانی

مریم ایزدی، مدیر مؤسسه خیریه «باور امروز، آرامش فردا» است که در سال‌های گذشته توانسته عنوان مؤسسه خیریه فعال و برتر را در شهرستان گرمسار کسب کند.

همچنین در این مؤسسه، دو نفر کارمند ثابت،6 نفر مشاور پیمانکار و 10 نفر مدرس پاره‌وقت مشغول به کار هستند.

ایزدی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی روانشناسی و کارشناسی ارشد معارف قرآنی است و با بیان اینکه خیانت چالش جدی خانواده‌های غربی است، گفت: رعایت حجاب در سبک زندگی بانوان ایرانی می‌تواند نقش مؤثری در کاهش تأثیر این چالش جدی در خانواده‌های ایرانی ایفا می‌کند.

وی اظهار داشت: مؤسسه خیریه «باور امروز، آرامش فردا» در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، کودک‌آزاری، مشاوره خانواده و اعتیاد فعالیت می‌کند.

این بانوی گرمساری با اشاره به اینکه در طول سال گروه‌های مشاوره به مراکز عمومی ازجمله پایگاه‌های بسیج اقشار و مساجد اعزام می‌شوند، تصریح کرد: خیانت چالش جدی بسیاری از خانواده‌ها است که این معضل با رعایت حجاب و قرارگیری آن در سبک زندگی بانوان می‌تواند کم‌رنگ‌تر شود.

ایزدی با بیان اینکه حجاب عامل اصلی پیشرفت بانوان است، تأکید کرد: حجاب هرگز در حوزه فعالیت من در این مؤسسه کوچک‌ترین محدودیتی ایجاد نکرده است؛ بلکه در تمام موارد منجر به پیشرفت من در سایه امنیت شده است.

وی اضافه کرد: رعایت حجاب و عفاف نقش مؤثری در پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند و قطعاً مشاوران فرهنگی این مؤسسه در جلسات مشاوره‌ای خود به این موارد تأکید بسیاری دارند.

حجاب؛ زینت بانوی ایرانی

فاطمه عربی 33 ساله، ساکن گرمسار و نایب رئیس هیأت ووشوی شهرستان گرمسار است که از 17 سالگی فعالیت ورزشی خود را در حوزه ورزش‌های رزمی آغاز کرده و اکنون با کسب موفقیت‌های متوالی در مسابقات جهانی به‌عنوان مسؤول کمیته دفاع شخصی کاراته در سبک شیدوکان در ایران انتخاب شده است.

او گفت: حجاب زینت بانوی ایرانی است و بالغ بر 20 سال است که چادری هستم؛ حجاب سنگری مستحکم برای بانوان است و قطعاً این حجاب می‌تواند زینت بانوی مسلمان ایرانی باشد.

نایب رئیس هیأت ووشوی شهرستان گرمسار با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: علی‌رغم یاوه‌گویی‌های دشمنان، تاکنون حجاب محدودیتی را برای من در عرصه فعالیت ورزشی‌ام ایجاد نکرده است و همواره فعالیت خود را در مسیر پیشرفت و توسعه انجام دادم.

عربی افزود: 16 سال است که به‌طور جدی در حوزه ورزش‌های رزمی فعالیت می‌کنم و در سال‌های اخیر مقام دوم کشوری در رشته کیک بوکسینگ، کاراته و ووینام را کسب کردم.

وی با بیان اینکه موفقیت بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی گواه بر این ادعاست، عنوان کرد: در حال حاضر، 20 نفر در شهرستان گرمسار را در انواع رشته‌های ورزشی رزمی آموزش می‌دهم.

نایب رئیس هیأت ووشوی شهرستان گرمسار با تأکید بر اینکه حضور بانوان ورزشکار ایرانی در مسابقات جهانی و اجرای نمایش‌های رزمی بین عموم مردم می‌تواند پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان که مدعی هستند «حجاب محدودیت است» باشد، تصریح کرد: برخلاف این ادعاهایی که سرشار از خصم، توطئه و ذلت است، معتقد هستیم هر چیزی که نگاه نامحرم را از بانوان حفظ کند، به‌مثابه خورشیدی است که روزبه‌روز نورانی‌تر می‌شود.

وی گفت: دختران ایرانی می‌توانند با حفظ حجاب خود را طعمه هر شکارچی بی‌صفتی نکنند و در سایه عفاف و حجاب زندگی سالم و امن داشته باشند.

با اسم شهدا پا به میدان مسابقات می‌گذارم

یگانه بولاقی، متولد 1372 از شهر کلاله استان گلستان که ساکن سمنان و در حال حاضر، مربی ورزش‌های رزمی، دفاع شخصی، ووشو و آمادگی جسمانی است، از سال 1389 ووشو را شروع کرده و از سال 1393 جودو و دفاع شخصی را هم پی گرفته است.

او در سال‌های گذشته در رشته‌های مختلفی ازجمله دوومیدانی، کشتی با کمربند (آلیش) و... فعالیت و مقام‌هایی را نیز کسب کرده که مقام اول دوی 800 متر سرعت استان، مقام دوم در رشته‌های پرتاب نیزه، کونگ‌فو و کیک بوکس، مقام‌های اول و دوم و سوم کشوری ووشو، مقام سوم کشتی با کمربند (آلیش) انتخابی برای مسابقات آسیایی، مقام پنجم اسکای رانینگ (دوی کوهستان)، مقام سوم مسابقات کوراش (جودو) انتخابی تیم ملی، مقام سوم مسابقات جودو انتخابی تیم ملی، مقام دوم مسابقات بین‌المللی در رشته ووشو، مقام اول مسابقات بین‌المللی در رشته کی وان k1 در کشور امارات و مقام اول مسابقات بین‌المللی ووشو از جمله آن‌هاست.

این بانوی ساکن سمنان می‌گوید: به ورزش علاقه بسیاری داشتم و با پافشاری اساتید رشته‌های مختلف پا به میدان‌های ورزشی گذاشتم.

وی تصریح کرد: در نخستین دوره مسابقات رشته‌های مختلف موفق به کسب مقام شده و از آن به بعد نیز مسیر برای ادامه قهرمانی هموار بود؛ در حال حاضر، در رشته‌های ورزشی ووشو، جودو، دفاع شخصی و آمادگی جسمانی تمرکز کرده‌ام و قصد شرکت در مسابقات سایر رشته‌ها را ندارم.

این ورزشکار افزود: ورزش رزمیراب را به علت هیجان و جذابیت‌های خاص آن انتخاب کرده‌ام و از این انتخاب راضی هستم؛ اعتقادم این است که در ورزش‌های رزمی محدودیتی وجود ندارد و هیچ لطمه‌ای به روحیه و عواطف بانوان وارد نمی‌کند. ووشو و دفاع شخصی لزوماً یک ورزش مبارزه‌ای نیست بلکه شامل حرکات نمایشی نیز می‌شود.

بولاقی ادامه داد: فراگیری ورزش رزمی برای ایجاد توانایی و قابلیت و قابلیت دفاع از خود و همچنین آمادگی برای لحظه‌های پرخطر برای بانوان ضروری است.

وی تصریح کرد: رشته‌های ورزشی همچون ووشو و دفاع شخصی زیبایی‌های بسیار زیادی دارد که نباید از آن غافل شد و نه‌تنها در روحیه بانوان تأثیر منفی نمی‌گذارد؛ بلکه احساسات و عواطف یک زن را تقویت می‌کند.

این ورزشکار بانو می‌گوید: انتظار بنده از مسؤولان این است که شرایط حساس کشور را درک کرده و با تکیه و اعتماد به جوانان و نوجوانان، کشور را از پایه و با سرمایه عظیمی همچون جوانان مؤمن و انقلابی بسازند.

بولاقی افزود: حمایت قابل قبولی از سوی مسؤولان از ما متأسفانه صورت نگرفته و تنها حمایت مسؤولان از بعد معنوی بوده است؛ درخواست ما از مدیران ورزش استان و کشور، توجه بیشتر به هیأت‌های ورزشی برای پشتیبانی هر چه بهترین ورزشکاران و قهرمانان رزمی در کنار توجه مادی است و در زمینه فرهنگی باید اقداماتی انجام شود.

وی تصریح کرد: امکانات رشته ما در بخشی که با اتکا به ظرفیت‌های مردمی و رویه جهادی عمل کرده‌ایم، مورد قبول است؛ اما در حوزه قهرمانی که مربوط به ورزش و جوانان است، ناهماهنگی‌هایی برای استفاده از امکانات قهرمانی برای سایر افراد متفرقه وجود دارد و موجبات دلسردی ورزشکاران را فراهم می‌کند.

بولاقی ادامه داد: خانواده بنده نه‌تنها در انتخاب ورزش رزمی من مخالفتی نکردند؛ بلکه بهترین و شاید بتوان گفت تنها حامی من در این عرصه بودند. هدف اصلی از ورزش، کسب سلامتی و لذت بردن از آن و در مرحله بعد، راهیابی به تیم ملی و به ثمر نشستن زحمات خانواده و مربیان است.

این ورزشکار بانو ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر به‌عنوان فایتر در سطح قهرمانی کار می‌کنم، به ورزشکاران نیز آموزش لازم را ارائه می‌دهم؛ با اسم شهدا پا به میدان مسابقات می‌گذارم و تمام مدال‌های خود را تقدیم شهدای مدافع حرم کرده‌ام.

این ورزشکار افزود: هر مدالم سهم یک شهید است و مدال بین‌المللی را به مادر شهید رضاعلی اعرابیان و مدال کشوری را به خواهر شهید حسن عجم و چند خانواده دیگر تقدیم کردم.

بولاقی ادامه داد: باوری غلط در جامعه ما وجود دارد و آن ترس از آسیب‌دیدگی ورزشکاران در رشته‌های ورزشی رزمی است که طبق آمار، ورزش‌های رزمی کمترین آسیب و خطر را در مقایسه با بسیاری از ورزش‌های مطرح دیگر مانند ورزش‌های توپی دارد.

نقش مردم و مسؤولان

بدیهی است که در رعایت حجاب و عفاف و توسعه فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی، همه مردم و مسؤولان نقش دارند و باید به وظایف خود در این راستا عمل کنند.

جامعه اسلامی ما امروز نیازمند همت بیشتری از سوی متولیان فرهنگی کشور است تا بتوان الگوی غنی حجاب ایرانی را بیش از گذشته معرفی کرد.

انتهای پیام/74039/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول