اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

120 رتبه زیر 1000 سهم دانش‌آموزان انجمن اسلامی در کنکور سراسری

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: از بین 1100 فارغ‌التحصیل این اتحادیه، 120 نفر رتبه زیر 1000 در کنکور سراسری سال 97، کسب کردند.

120 رتبه زیر 1000 سهم دانش‌آموزان انجمن اسلامی در کنکور سراسری

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به تشریح وضعیت علمی انجمن اسلامی و فارغ التحصیلان اتحادیه در سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به عنوان یک تشکل دانش‌آموزی با رسالت فرهنگی و انقلابی توانسته است دانش‌آموزانی را در مجموعه خود پرورش دهد که پیشتازان علمی کشور به شمار می‌روند.

وی در خصوص آمارهای قبولی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سال 97 خاطرنشان کرد: آمارها حاکی از آن است که سال گذشته از بین 1100 فارغ‌التحصیل انجمن اسلامی، 120 نفر از آنها توانستند در بین رشته‌های تجربی، انسانی و ریاضی و فیزیک رتبه زیر هزار را کسب کنند و 5 دانش‌آموز تک رقمی در کشور عضو انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بودند.

تاریخی خاطرنشان کرد: از 120 دانش‌آموز رتبه زیر هزار، 80 رتبه سهم دختران انجمنی شده است و 40 رتبه زیر هزار را پسران انجمن‌های اسلامی از آن خود کردند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان گفت: همچنین از بین 32 استان فعال در این زمینه، خراسان رضوی با 24 رتبه زیر هزار رکورددار دانش‌آموزان با رتبه زیر هزار در سال 97 شده است.

تاریخی خاطرنشان کرد: علاوه بر رتبه‌های برتر کشوری، برخی از فارغ التحصیلان انجمن‌های اسلامی، با گذراندن دوره‌های تکمیلی مهارت آموزی، جذب هنرستان‌ها و دانشگاه‌های فنی و حرفه ای شدند و مابقی نیز، در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی این را ثابت کرده‌اند که فعالیت‌های فرهنگی نه تنها مانع پیشرفت تحصیلی آنها نمی شود بلکه باعث رشد علمی آنها خواهد شد و فضای رقابتی و دوستانه که بین دانش‌آموزان قرار دارد باعث صعود آنها به قله های علمی خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: این اتحادیه هر ساله در شهریورماه و کنگره دانش‌آموزی از نفرات برتر کنکور تقدیر به عمل می‌آورد و امسال نیز ضمن آرزوی موفقیت برای همه دانش‌آموزان، منتظر آمار بسیار خوبی از سوی دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی در سراسر کشور هستیم.

گفتنی است کنکور سراسری امسال (سال98) سیزدهم، چهاردهم تیرماه در سراسر کشور برگزار می شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول