اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پهپادهای یمنی نیروگاه برق «تهامه» و فرودگاه ابهاء سعودی را هدف گرفتند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه خبر داد که پهپادهای یمنی نیروگاه برق «التهامة» و فرودگاه بین‌المللی ابهاء را هدف قرار دادند.

پهپادهای یمنی نیروگاه برق «تهامه» و فرودگاه ابهاء سعودی را هدف گرفتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه خبر داد که یگان پهپادی یمن نیروگاه برق التهامه و فرودگاه بین‌المللی أبها عربستان سعودی را با پهپادهای قاصفK2 هدف قرار داد.

یحیی سریع گفت که در عملیات نخست، فرودگاه بین‌المللی ابها با حملات متعدد  پهپادهای K2 مواجه شد که در این حملات آشیانه جنگنده‌های سعودی و اهداف نظامی دیگر با دقت بسیار زیاد هدف قرار گرفت و در پی آن فعالیت‌های فرودگاه ابها متوقف شد.

وی افزود: در عملیات دوم، نیروگاه برق تهامة با تعدادی از پهپادهای K2  مورد هدف قرار گرفت و حمله به این نیروگاه مستقیم و دقیق انجام شد.

این مقام نظامی یمن گفت که این حملات واکنش طبیعی و مشروع به حملات ائتلاف متجاوز سعودی است که طی 48 ساعت گذشته 32 حمله هوایی به مناطق مختلف یمن انجام داد که طی آن چندین نفر شهید و مجروح شدند.

سه روز پیش نیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) یمنی آشیانه‌های جنگنده‌های سعودی را در فرودگاه جیزان (جنوب غربی) هدف قرار دادند.(جزئیات بیشتر)

در همان شب نیز پهپادهای یمنی فرودگاه بین‌المللی ابهاء را نیز هدف قرار دادند و تمامی پروازهای ورودی و خروجی به این فرودگاه متوقف شد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول