اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تحریم‌ها فرصتی برای رفع نقاط ضعف است

فرماندار ساوه با اشاره به این که باید بتوانیم از تحریم‌ها بهترین بهره برداری را داشته باشیم، گفت: تحریم ها فرصتی برای رفع نقاط ضعف است.

تحریم‌ها فرصتی برای رفع نقاط ضعف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی میرزایی صبح امروز در جلسه شورای اداری ساوه با حضور حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور اظهار کرد: این شهرستان به لحاظ نزدیکی به تهران و دسترسی به آزادراه‌های بزرگ، قرار داشتن در شاهراه ترانزیتی و برخورداری از بزرگترین شهر صنعتی کشور، پتانسیل خوبی در کشاورزی دارد.

وی با اشاره به بارش‌های فروردین‌ماه امسال افزود: پر آب شدن سد الغدیر باعث شد تا اراضی کشاورزی ضمن رفع کم‌آبی، باعث رونق آن‌ها شود.

فرماندار ساوه با اشاره به وضعیت صنعت بیان کرد: یکی از فرصت‌هایی که تحریم‌ها به ما بخشیده تلاش به‌منظور استقلال و خودکفایی و تحول در این بخش باید باشد.

میرزایی ادامه داد: امروز بسیاری از صنعتگران بر اثر تحریم وارد جنگ اقتصادی شده‌اند و کمترین تأثیر را در تعدیل نیرو داشته است.

وی تصریح کرد: با تلاش و همت صنعتگران نرخ بیکاری به ۶.۳ درصد در این شهرستان رسیده است.

فرماندار ساوه با اشاره به این‌که باید بتوانیم از تحریم‌ها بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم، ادامه داد: تحریم‌ها فرصتی برای رفع نقاط ضعف است.

میرزایی همچنین با اشاره به قدمت شهرستان ساوه گفت: این شهرستان پیشینه و خاستگاه کهنی دارد و زادگاه مفاخر بی‌شماری مانند سلمان ساوجی، دکتر چمران است و ۱۱۰ ابنیه و آثار باستانی در ساوه وجود دارد.

بسترهای بزهکاری را در جامعه شناسایی کنیم

امام‌جمعه ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه رعایت عدالت در کنار قانون در تمامی زمینه‌ها و برای اقشار ضروری است گفت: بسترهای بزهکاری را در جامعه شناسایی کنیم.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی ضمن تشکر از اقدامات دادستان کل کشور در برخورد با کشف حجاب اظهار کرد: مشخص است که وضعیت حجاب به‌صورت سازمان‌یافته مسیر انحراف را طی می‌کند.

وی بیان کرد: نباید افراد فاسد در رأس امور بخصوص در مجلس شورای اسلامی باشد و باید با فساد مبارزه کنیم زیرا اگر این اقدام صورت نگیرد فساد به‌صورت سیستماتیک رواج خواهد یافت.

رئیس دادگستری ساوه نیز با اشاره به وجود اردوگاه افاغنه در روستای طراز ناهید ساوه گفت: وجود اتباع بیگانه این شهر را به یک شهر خاص با ویژگی‌های منحصر به فرد تبدیل کرده است.

هادی ملکی با اشاره به رونق تولید بیان کرد: در بخش صنعت کمترین مشکل وجود دارد و با همکاری و تعامل بیشتر می‌توانیم در راستای رونق کسب و کار بیشتر آن‌ها تلاش کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اراک نیز گفت: حقوق عامه و پیشگیری از جرم، موضوعاتی بود که انجام می‌شد اما به‌صورت انسجام‌یافته کنونی نبود که باعث مطالبه‌گری مردم و حفظ حقوق عامه و کاهش فساد در زمینه‌های مختلف شد.

در حوزه واگذاری‌ها و وجود رانت مشکل داریم

عباس قاسمی افزود: در حوزه اراضی، معادن و واگذاری‌ها و وجود رانت، مشکل داریم که اقدامات خوبی انجام شده و با رانت‌خواری‌ها مبارزه شده است.

وی با اشاره به این‌که در حوزه اماکن عمومی دغدغه جدی داریم، اظهار کرد: فضای مجازی باعث نا به سامانی خانوادگی، قمار و... شده است که باید در کنار برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقدامات خوبی انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به وضعیت صنعت بیان کرد: هم‌اکنون ۲۸۵۰ واحد تولیدی مشکلات عدیده‌ای برای پویایی و رونق دارند.

قاسمی بیان کرد: باید با فاسدان بخصوص در ادارات برخورد و مبارزه کنیم، هزینه جرم را بالا ببریم تا فکر ارتکاب به سرشان نزند و محاسبات ذهنی آن‌ها به هم بریزد.

وی با اشاره به مسئله اعتیاد در جامعه گفت: بیش از ۵۰ درصد زندانیان معتاد هستند که این جای تأمل دارد و در حوزه پیشگیری باید تلاش سازنده‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول