اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

اژه‌ای خطاب به کارشناسان رسمی دادگستری: از دستگاه نظارتی نترسید

معاون اول قوه قضائیه گفت: دستگاه نظارتی لازم است و از آن نباید بترسیم و نگران نباشیم چون وجود دستگاه نظارتی به نفع ماست.

اژه‌ای خطاب به کارشناسان رسمی دادگستری: از دستگاه نظارتی نترسید

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس غلامحسین محسنی اژه‌ای در گردهمایی کارشناسان رسمی قوه قضائیه گفت: بخشی از زحمات این کارشناسان برای مردم و مسئولان روشن نیست و وظیفه مرکز و کانون کارشناسان است که کار خود را ارزشگذاری کنند.

وی افزود: دیگر عمرمان در سراشیبی است و برای ما بیشتر اهتمام باشد که تجربه خود را منتقل و مراقب باشیم نکات مثبت منتقل شود. تحقق و گسترش عدالت در تمام ابعاد از جمله عوامل انسانی در تحقق عدالت مجموعه خانواده قاضی، کارشناس و وکیل است.

وی ادامه داد: از خودم می‌پرسم آیا به کار خود و مجموعه خود رضایت دارم و سعی وافر داشته و خروجی کار من در تحقق عدالت رضایت بخش بوده یا خیر.قطعاً تلاش شده ولی خروجی چگونه بوده و برگزاری این نشست‌ها به چه دلیل است.ما می‌نشینیم که با آسیب شناسی خرد جمعی راهکارهایی برای تعالی کارمان پیدا کنیم.

وی افزود: کارشناسان باید به کار ما و وکلا نظر بدهند که آیا مطابق با سوگند و وظایفی که قانون اساسی تعیین کرده انجام شده یا خیر.

اژه ای افزود: ۳۱۰ هزار کارشناسی در سال ۹۷ داشته‌ایم آیا به این رأی‌ها رضایت داریم.چند تا از کارشناسی‌ها تکراری بوده و مورد اعتراض قرار گرفته است.معیار و مبانی کارشناسی اول چه بوده که بعدی هم تکرار شده است بدون اینکه اتفاق جدیدی بیفتد.

وی افزود:امروز قاضی و کارشناس خودمان باشیم.با دادن تکراری این رأی‌ها، هزینه مردم بالا می‌رود، دادرسی طولانی و روان مردمی که در نظر اول رأی به آن‌ها داده شده و بعد رأی پس گرفته می‌شود بهم می‌ریزد و نظرشان به کارشناسان تغییر می‌کند و این از آفت‌های کارشناسی‌های متعدد است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: ما برای تحقق عدالت کار می‌کنیم و مجموعه ما به دنبال این است که حق را به حق دار برساند.  اگر دستگاه قضایی حرمت وکالت و کارشناس را رعایت نکند به خود دستگاه لطمه خورده است و همینطور برعکس.این حرمت را چگونه پاس بداریم اگر عیبی می‌بینیم اصلاح نکنیم اینکه اصلاح کردن نیست و ما از یک خانواده‌ایم و اگر اشکالی هست با رعایت ضوابط مطرح کنیم و این بی حرمتی نیست اگر رفع اشکال نکردیم در پیشگاه خدا مسئولیم.به دستگاه قضایی ایراد وارد است و شما کارشناسان قبل از هرکسی باید در جهت عیب دستگاه اقدام کنید.

وی گفت:  بعضی از کارهای ما جز خدا نمی‌تواند قضاوت کند و اگر یک وکیل و کارشناس تقوای درونی داشته باشد هیچ کس نمی‌تواند به او ورود و اموراتش را کنترل کند پس باید بدانیم بازخواست دیگری وجود دارد و خدا ناظر بسیار قوی است.از مردم و آبروی خود می‌ترسیم ولی از جایی که هیچ کس نیست نمی‌ترسیم درحالی که اینجا خطرناک تر است.

معاون اول قوه قضائیه گفت: دستگاه نظارتی لازم است و از آن نترسیم و نگران نباشیم چون به نفع ماست مگر چه می‌خواهیم بکنیم.اگر درست و مطابق با حقیقت است که هیچ اگر نیست اینجا جلوی ما گرفته شود بهتر از بی آبرویی در دنیای دیگر است و در این مرکز وکلا ایجاد سامانه نظارتی را باید با جدیت پیگیری کنید ولی نظارت باید عالم ،عاقل، کاردان و دلسوز باشد.

وی اظهار کرد: علم باید بروز شود و نمی‌توانیم به اندوخته حوزه علمیه و دانشگاه بسنده و پاسخگوی همه نیازمندی‌ها باشیم برخی مسائل بروز و جدید مثل فضای مجازی و IT است و باید علم ما نیز بروز شود و قطعاً مسائلی هست که نسبت به آن بی سوادیم چون برخی امور کاملاً جدید هستند و ایرادی نیست که در کلاسهای آموزشی شرکت کنیم پس مرکز به بروز کردن علم زیرمجموعه اهتمام کرده و کارشناسان ریش سفید نیز از این موضوع دلگیر نشوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول