اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

لزوم واردات دام و غلات از هرمزگان/ضرورت وجود تعادل در صادرات کالاها و تامین نیاز بازار داخلی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بر لزوم واردات دام و غلات از هرمزگان و همچنین ضرورت وجود تعادل در صادرات کالاها و تامین نیاز بازار داخلی تاکید کرد.

 لزوم  واردات دام و غلات از هرمزگان/ضرورت وجود تعادل در صادرات کالاها و تامین نیاز بازار داخلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ایرج حیدری بعداز ظهر امروز در کارگروه تنظیم بازار استان با حضور معاون بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات استان در تنظیم بازار، اظهار داشت:  یکی از عوامل مهمی که باعث شد هرمزگان در سال 97 در مدیریت  بازار در بین استان های برتر کشور قرار گیرد وجود  هماهنگی و هم افزایی بین محموعه اعضای ستاد تنظیم بازاراستان با مدیریت و راهبری استاندار استان بوده است.

وی در همین رابطه افزود: با وجود برخی مشکلات در سال 97 در حوزه حمل و نقل با اتخاذ تصمیمات جهادی ، انقلابی و به موقع  از بروز خلل در مهمترین بندر واردات و صادرات کشور برای حمل و نقل کالا ها  جلوگیری بعمل آمد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در همین رابطه گفت: مجموعه دستگاه های امنیتی و قضایی همکاری بسیار مناسبی با ستاد تنظیم بازار استان با ارسال به موقع گزارش ها در مدیریت بازار داشتند که قابل تحسین است.

حیدری بیان کرد: با وجود حاکم شدن فضای ثبات در بازار نباید از کارهای انقلابی و جهادی در مدیریت بازار غفلت کرد و اشراف بر بازار با همان قوت  باید تداوم یابد.

وی  ابراز داشت: تشکیل کارگروه اقدام ابتکار دیگری برای مدیریت بازار در استان هرمزگان در سال 97 بود که در کشور بی‌نظیر بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در همین رابطه گفت: در کارگروه اقدام به ریاست معاون اقتصادی استاندار و با حضور دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌های اجرایی در مواقع بروز مشکل با اتخاذ تصمیمات به موقع و عملیاتی اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفت و امور به موقع مدیریت شد.

حیدری بیان داشت : اصناف هرمزگان در مدیریت بازار همراهی بسیار خوبی با ستاد تنظیم بازار استان داشتند و این صنف حلقه ارتباط تولید کننده و مصرف کننده هستند.

حیدری با اشاره به اهمیت سامانه رصد، بیان کرد: راه‌اندازی سامانه رصد یکی از نیازهای ضروری برای مدیریت به موقع بازار جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: سامانه رصد برای رصد به موقع کالا از مبدا  تا مقصد یکی از نیاز های اساسی بود که راه اندازی آن قابل تقدیر است.

وی افزود: مدیریت قیمت کالاها باید از مبدا تولید باشد تا از مشکلات احتمالی در بازار جلوگیری بعمل آید.

حیدری گفت: در تامین کالا های مورد نیاز  بازار داخلی و صادرات کالاها توسط واحد های تولیدی باید تعادل ایجاد گردد تا کمبودی در بازار داخلی ایجاد نگردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بیان کرد :عرضه محصولات واحد های تولیدی به تناسب نیاز بازار داخلی و امر صادرات هم باعث جلوگیری از التهاب در بازار، افزایش درآمد و جلوگیری از قاچاق می‌شود و سامانه رصد در تعیین سهمیه واحدهای تولیدی برای صادرات و تامین نیاز داخل می‌تواند نقش بسزایی ایفاء کند.

وی خاطرنشان کرد : برای مدیریت بازار باید برنامه و هدف مشخص در ستاد مرکزی تنظیم بازار کشور وجود داشته باشد  تا تعادلی بین صادرات کالاها و تامین نیاز بازار داخلی ایجاد شود تا از هرگونه بروز مشکلات احتمالی جلوگیری بعمل آید.

حیدری خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های که دارد  واردات دام و غلات برای این استان  ضروری است.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول