اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

سلیمی: آموزش و پرورش نباید پاتوق احزاب باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش نباید پاتوق احزاب باشد، گفت: این وزارتخانه نیاز به لوکوموتیوران دلسوز دارد.

سلیمی: آموزش و پرورش نباید پاتوق احزاب باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره مهم‌ترین ویژگی فردی که به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب می‌شود، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وزیر  جدید آموزش و پرورش این است که اول از همه، آموزش و پرورش را بشناسد و از متن این وزارتخانه برآمده باشد و برای رفع مشکلات معلمان برنامه داشته باشد؛ برنامه، غیر از کلی‌گویی و شعار است.

وی افزود: وزیر جدید آموزش و پرورش در بحث پیگیری مطالبات معلمان جدی باشد و آنها را به اما و اگر حواله ندهد.

* وزیر جدید آموزش و پرورش باید به سند تحول اعتقاد داشته باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی با بیان اینکه وزیر جدید آموزش و پرورش باید به سند تحول اعتقاد داشته باشد و بتواند آن را اجرایی کند، گفت: وزیر جدید واقعاً باید در مورد سند 2030، موضع‌گیری جدی داشته باشد و اجازه ندهد بعضی به صورت خاموش سند 2030 را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: وزیر جدید آموزش و پرورش در بحث پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان باید واقعاً کار کند و این بخش را به حال خود رها نکند و واقعاً در این بخش سرمایه‌گذاری از جمله منابع انسانی و منابع مادی انجام دهد.

* آموزش و پرورش دفتر حزب و سازمان رأی نیست

وی افزود: واقعیت این است که آموزش و پرورش ما به امید خدا رها شده است و تک بعدی شده است؛ آموزش و پرورش نباید پاتوق احزاب باشد و سازمان رأی نیست؛ آموزش و پرورش دفتر حزب نیست، بلکه جای تعلیم و تربیت و آینده‌سازی است؛ آموزش و پرورش باید هویت و ماهیت خود را حفظ کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از انتظارات دیگر از وزیر جدید آموزش پرورش سخن گفت و اضافه کرد: وزیر جدید باید در بحث تولید محتوا براساس اسناد بومی گام‌های بلندی بردارد چرا که اگر گام‌های خوبی در این زمینه برداشته نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

* وزیر جدید باید دانشگاه فرهنگیان را جدی بگیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی افزود: وزیر جدید آموزش و پرورش باید دانشگاه فرهنگیان را حتماً جدی بگیرد.

وی گفت: امروز متأسفانه یک مدیر مدرسه به جای اینکه فکر برنامه‌ریزی باشد، به فکر پرداخت قبض آب و برق و گاز مدرسه خود است؛ علی‌رغم مصوبه مجلس برای رایگان بودن قبوض مدارس اما هنوز خبرهایی می‌شنویم که از برخی از اولیای دانش‌آموزان و مردم هزینه‌هایی را دریافت می‌کنند که این موضوع اصلاً پذیرفته شده نیست.

* آموزش و پرورش نیاز به لوکوموتیوران دلسوز دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: عملاً در این سال‌ها بحث نخبگان و مدارس استثنایی مغفول واقع شده است؛ ان‌شاءالله بازنگری معناداری را از آن مشاهده کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید به ریل و مسیر خود برگردد، امروز آموزش و پرورش از روی ریل و مسیر خود خارج شده است و نیاز به یک لوکوموتیوران ماهر و دلسوز است که ان‌شاءالله جبران مافات داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول