اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

رنج آذربایجان‌غربی از نبود سرمایه‌گذار برای تشکیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی از نبود سرمایه‌گذار برای بهره‌برداری از تنوع گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: به دنبال تشکیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی در استان هستیم و اعتبارات ویژه حمایتی نیز برای این موضوع درنظر گرفته شده است.

رنج آذربایجان‌غربی از نبود سرمایه‌گذار برای تشکیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رضا حسینی در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی تغذیه و مسایل زیست محیطی گیاهان دارویی و معطر که در 2 روز به میزبانی دانشگاه ارومیه و به همت انجمن علمی گیاهان دارویی برگزار می‌شود، با بیان اینکه تنوع گیاهان دارویی در آذربایجان‌غربی این استان را به یکی از قطب‌های این گیاهان در کشور تبدیل کرده است، اظهار کرد: متاسفانه با وجود اعتبارات ویژه حمایتی و تسهیل امور، هیچ درخواست سرمایه‌گذاری اصولی در استان وجود ندارد.

وی افزود: توسعه بهره‌برداری و بهره‌وری اصولی از گیاهان دارویی یکی از اولویت‌های محورهای توسعه استان است و تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی در استان مجدانه پیگیری می‌شود.

معاون امور هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میزان صادرات محصولات گیاهان دارویی کشور حدود 300 میلیون دلار است، اذعان کرد: زنجیره ارزش گیاهان دارویی از تولید تا بازار باید در کشور و به تبع آن در آذربایجان‌غربی شکل گیرد تا بتوانیم جایگاه گیاهان دارویی در اقتصاد ملی و بین‌المللی را بدانیم چرا که حجم مبادلات تجاری گیاهان دارویی در جهان به بیش از پنج هزار میلیارد دلار در سال‌های آتی خواهد رسید.

انتهای پیام/ 1310/ پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول