اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سهم 3 درصدی وزارت ارشاد در بودجه دولت

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بودجه سالیانه دولت 3 درصد است.

سهم 3 درصدی وزارت ارشاد در بودجه دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، اصغر کاراندیش عصر امروز در آئین تجلیل از فرهیختگان و هنرمندان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان با بیان این‌که رشد و توسعه یک جامعه منوط به ارتقای فرهنگ آن جامعه است، اظهار داشت: اگر فرهنگ یک جامعه ارتقا پیدا کند وجدان کاری، مسؤولیت اجتماعی و اخلاق و امانت‌داری در آن جامعه افزایش پیدا می‌کند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود 800 مجتمع فرهنگی و هنری در کشور گفت: حدود 300 مجتمع فرهنگی و هنری در کشور در حال احداث است که 230 مجتمع در شهرستان‌ها و 70 مجتمع ملی است.

وی با اشاره به واگذاری 100 مجتمع فرهنگی و هنری به بخش خصوصی گفت: به دنبال آن هستیم تا مصوبه‌ای در مجلس تصویب شود تا بر اساس آن، مجتمع‌ها به صورت هیأت امنایی اداره شوند و اگر تشکل‌های فرهنگی، هنری بخواهند در مجتمع‌‌ها فعالیت کنند در اولویت واگذاری هستند.

کاراندیش با اشاره به اضافه شدن 100 سینما به ظرفیت سینمایی کشور از سوی بخش خصوصی بیان کرد: سرمایه‌گذار برای ایجاد سینما در شهرهای کوچک ورود پیدا نمی‌کند در این راستا سینمای دیجیتال و امید را در شهرستان‌ها برای نمایش فیلم فراهم کرده‌ایم.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حوزه مطبوعات گفت: در گذشته وزارت ارشاد برای حمایت از مطبوعات و ناشران اقدام به توزیع کاغذ می‌کرد که این سیاست حذف شد و یارانه نقدی را جایگزین آن کردند.

وی با اشاره به این‌که در سال نیاز کشور به کاغذ 400 هزار تن است که 90 تن آن برای مطبوعات و ناشران است، خاطرنشان کرد: تاکنون کمتر از 30 هزار تن کاغذ وارد کشور شده است.

کاراندیش با اشاره به وجود 2 هزار تشکل قرآنی در سطح کشور گفت: برای بیمه قاریان قرآن حدود سه سال است که اعتبار قرار داده شده و تاکنون 3 هزار و 500 نفر در این بخش، بیمه تأمین اجتماعی شده‌اند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیمه هنرمندان بیان کرد: در سال 96، 18 هزار و 700 نفر بیمه شده تأمین اجتماعی داشتیم که این عدد در سال گذشته به 33 هزار نفر افزایش پیدا کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که تنها 15 درصد از اعتبارات حوزه فرهنگ را به این وزارتخانه اختصاص می‌دهند، عنوان کرد: کل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بودجه سالیانه دولت 3 درصد است که 15 درصد از این 3 درصد محقق می‌شود و 38 صدم درصد از بودجه عمومی دولت سهم وزارت ارشاد است که آن هم به طور کامل تخصیص پیدا نمی‌کند.

کاراندیش با تأکید بر این‌که پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های عمرانی نیاز است، تصریح کرد: در برنامه پنجم مصوب شد که هر پروژه عمرانی و اقتصادی باید دارای یک پیوست فرهنگی باشد که تاکنون این قانون اجرایی نشده است.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که لایحه جامع رسانه یکی از نیازهای جامعه است، گفت: لایحه مالکیت فکری یک بحث مهم در حمایت از اهالی فرهنگ و هنر است که یکسال است که به مجلس رفته و امیدوار هستیم به تصویب نهایی برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این آئین از 40 هنرمند در بخش‌های فرهنگی و هنری از دو شهرستان شهرضا و دهاقان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/63101/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول