اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دستگیری4 تبعه خارجی در مالزی به اتهام همکاری با گروه‌های تروریستی

پلیس مالزی از دستگیری 4 تبعه خارجی در این کشور به اتهام مشارکت در فعالیت‌های تروریستی و ارتباط با گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی خبر داده‌ است.

دستگیری4 تبعه خارجی در مالزی به اتهام همکاری با گروه‌های تروریستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس مالزی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، چهار تبعه خارجی به اتهام مشارکت در فعالیت‌های تروریستی در این کشور بازداشت شده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، بازپرس ویژه این پرونده گفته است، دو نفر از بازداشت‌شدگان در مالزی متهم به حمایت از شبه‌نظامیان «ارتش آزاد روهینگیای آراکان» در میانمار هستند؛ گروهی که مسؤولیت حملات تروریستی سال 2016 میلادی در اندونزی را عهده گرفته بود.

یکی دیگر از مظنونین بازداشت شده، فردی استکه اخیرا با انتشار ویدئویی در شبکه‌های مجازی، «شیخ حسینه» نخست‌وزیر بنگلادش را تهدید به مرگ کرده بود.

نفر چهارمی که در مالزی دستگیر شده نیز به دلیل ارتباط با شاخه‌های گروه تروریستی داعش در فیلیپین بازداشت شده است. این فرد همچنین مظنون به مشارکت در فعالیت‌های آدم‌ربایی در جنوب فیلیپین است.

از زمان وقوع حملات تروریستی و مجموعه بمب‌گذاری‌ها در جاکارتا پایتخت اندونزی در ماه ژانویه سال 2016 میلادی، کشور مالزی که در همسایگی اندونزی است، در حالت آماده باش کامل برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی بوده است.

با این وجود، در ماه ژوئن سال 2016 میلادی در یک حمله با نارنجک در حومه کوالالامپور دست‌کم 8 نفر زخمی شدند. مسؤولیت این حمله را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفته بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول