اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مقاله پژوهشگر بوشهري در بين ١٠٠ مقاله برتر دنيا قرار گرفت

مقاله پژوهشگر بوشهري سينا دوبرادران و همكارانش در فهرست ۱۰۰ مقاله برتر دنیا در رابطه با فلوراید و بهداشت دهان و دندان قرار گرفت.

مقاله پژوهشگر بوشهري در بين ١٠٠ مقاله برتر دنيا قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مقاله پژوهشگر بوشهری سینا دوبرادران و همکارانش در فهرست ۱۰۰ مقاله برتر دنیا در رابطه با فلوراید و بهداشت دهان و دندان قرار گرفت.

سینا دوبرادران پژوهشگر بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در عرصه‌های گوناگون فعالیت‌های پژوهشی قابل توجهی در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌شود اظهار داشت: این دانشگاه دارای پژوهشگران متعددی است که در عرصه‌های مختلف پزشکی فعالیت قابل توجهی دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از برگزیده شدن مقاله‌ای که از پروژه های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بوده خبر داد و بیان کرد: مقاله‌ای به عنوان Top Cited Publications On Fluoride In Relation To Oral Health: A Bibliometric Analysis به تازگی به چاپ رسیده است که پراستنادترین مقالات مربوط به فلوراید و بهداشت دهان و دندان در ٢ دهه اخیر فهرست کرده و مقاله ما در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در بین ١٠٠ مقاله برتر جهان قرار گرفته است.

وی هدف این مطالعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: هدف از این پژوهش تعیین ارتباط غلظت فلوراید آب‌های زیرزمینی در منطقه دشتستان استان بوشهر و ارتباط آن با پوسیدگی دندان کودکان 6 تا 11 ساله در منطقه است.

دوبرادران افزود: این مطالعه نشان داد که میزان فلوراید در غلظت‌های بالا نه تنها اثر پیشگیری کننده در جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها ندارد بلکه می‌تواند اثرات منفی داشته باشد.


لازم به ذکر است این مقاله ارتباط فلوراید آب آشامیدنی و پوسیدگی دندان کودکان در دشتستان را مورد توجه قرار داده است که توسط دکتر دوبرادران و همکاران  در ژورنال فلوراید در سال ٢٠٠٨ به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول