اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

50 درصد پرداخت سودیارانه تسهیلات در کردستان عملیاتی شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کمتر از 50 درصد پرداخت سودیارانه تسهیلات به واحدهای صنعتی معرفی شده به بانک‌ها در کردستان عملیاتی شده است.

 50 درصد پرداخت سودیارانه تسهیلات در کردستان عملیاتی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی در صدوسومین جلسه تسهیل و رفع موانع تولید در کردستان که هم‌اکنون در سالن شهدای گمنام استانداری در سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: بحث رونق تولید و پرداخت تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در دستور کار این کارگروه مخصوصا بانک‌های عامل در استان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: حدود 10 میلیارد تومان از منابع استانی از طریق سازمان مدیریت برنامه‌ریزی به عنوان یاران سود تسهیلات به واحدهای صنعتی استان در سال گذشته اختصاص پیدا کرد که برای کاهش سود تسهیلات به واحدها پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: همه اعضا روی زمان هزینه کرد این 10 میلیارد تومان یارانه دغدغه داشتیم و الان هم تا پایان سال کاری تنها 10 تا 12 روز باقیمانده است.

دره‌وزمی با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون 148 مورد واحد مشکل‌دار به مبلغ 200 میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شده است، گفت: اگر این 200 میلیارد تومان تحقق پیدا کند 10 میلیارد تومان یارانه اختصاص یافته عملیاتی می‌شود.

پرداخت 70 میلیارد تومان تسهیلات

وی اضافه کرد: اگر از این 200 میلیارد تومان حتی 150 میلیارد تومان تخصیص پیدا می‌کرد و پرداخت می‌شد باز شرایط خوب بود، اما تا کنون 53 مورد به مبلغ 70 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: کمتر از 50 درصد پرداخت سودیارانه تسهیلات به واحدهای صنعتی مشکل‌دار در کردستان عملیاتی شده است.

دره‌وزمی اذعان داشت: از نظر تحقق برنامه در بحث معرفی واحدهای برای دریافت یارانه به بانک‌ها به لحاظ تعداد 36 درصد و از نظر پرداخت تسهیلات 35 درصد تحقق برنامه داشته‌ایم و 65 درصد تاکنون بنا به دلایل مختلف عملیاتی نشده است.

دره‌وزمی با ارائه گزارشی به صورت تفکیکی از میزان پرداخت تسهیلات بانک‌ها به واحدهای مشکل‌دار در استان تصریح کرد: بانک ملی به عنوان یکی از بانک‌های عامل از 59 مورد معرفی شده‌ 32 مورد تصویب شده است که در نهایت 18 مورد از این تعداد به مبلغ 21 میلیارد و 500 میلیون تومان موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

وی اضافه کرد: در بحث پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده به بانک ملی از نظر تعداد 56 درصد و از لحاظ پرداخت 78 درصد تحقق برنامه داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: تعدادی که تا کنون پرداخت نشده در دست بررسی است که اگر امکان پرداخت وجود داشته‌ باشد زمینه‌های لازم برای آسان‌کاری‌ در راستای پرداخت تسهیلات به این واحدها باید در دستور کار بانک‌ها قرار گیرد.

به گفته وی، تزریق مالی به واحد صنعتی مشکل‌دار که می‌دانیم توجیه اقتصادی ندارد و زیان‌آور هستند، خیانت است.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی نیز مانند موجودات زنده زمانی میمرند و دیگر و نمی‌توانیم به زور آنها را احیا کنیم،اضافه کرد: افتخار ما راه‌اندازی واحدهای تولیدی که دارای توجیه اقتصادی نیستند نبوده هدف ما رونق تولید است و رونق تولید با احیای واحدهای توجیه‌دار ممکن می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول