اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ایجاد 5 هزار و 628 شغل در روستا‌های همدان

استاندار همدان گفت: با اجرای طرح اشتغال روستایی تا به امروز در استان همدان 5 هزار و 628 شغل ایجاد شده است.

ایجاد 5 هزار و 628 شغل در روستا‌های همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در کارگروه اشتغال و توسعه استان همدان با اشاره به تدوین برنامه راهبردی سه ساله در استان اظهار کرد: همدان دارای رتبه برتر کشور در حوزه اشتغال روستایی است.

وی با بیان اینکه در برنامه سه ساله استان جهت‌گیری توجه به معیشت، اشتغال و رونق تولید است افزود: بر این اساس باید هر سال 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان همدان انجام شود و در مدت سه سال باید 15 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جذب شده باشد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نرخ مشارکت به عنوان یک شاخص برای فعالیت نیروی کار است ادامه داد: سال نرخ مشارکت در استان همدان در سال گذشته 42.8 درصد بوده که امسال طبق آخرین آمار مرکز آمار نرخ مشارکت به 44.1 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در بهار سال گذشته نرخ بیکاری در استان همدان 8.2 درصد بوده که براساس اعلام مرکز آمار ایران و سایر مراکز به 6.1 درصد رسیده است افزود: اگر صحبت از کاهش نرخ بیکاری در استان می‌شود به این معنا نیست که دیگر بیکار نداریم، قطعا جمعیت بیکاری وجود دارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی شده تا پایان برنامه راهبردی استان باید 60 هزار شغل ایجاد کنیم افزود: با برنامه و با شتاب به دنبال رفع مشکل بیکاری هستیم و امیدواریم تا پایان برنامه ششم توسعه بتوانیم شغل هدفگذاری شده را ایجاد کنیم و نرخ بیکاری را به 7.1 درصد برنامه ششم برسانیم.

وی در رابطه با تسهیلات اشتغال روستایی با اشاره به اینکه اگر برخی موانع برداشته شود ظرفیت استان برای ایجاد اشتغال میسر خواهد شد افزود: در جذب تسهیلات و ایجاد شغل از محل تسهیلات روستایی جزو استان‌های اول هستیم.

شاهرخی با اشاره به اینکه 358 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی برای تسهیلات روستایی بوده که 267 میلیارد در حوزه غیر حمایتی و 92 میلیارد تومان برای طرح‌های حمایتی بوده است افزود: از ابلاغی‌ها 38 میلیارد تومان مانده که طرح‌ها به بانک رفته و منتظر انعقاد قرارداد هستیم.

وی ادامه داد: اما در حوزه حمایتی در کل کشور موانع و امتیازاتی وجود دارد که مانع شده افراد زیر پوشش بتوانند تسهیلات را جذب کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با اجرای طرح اشتغال روستایی تا امروز در استان همدان 5 هزار و 628 شغل ایجاد شده است افزود: طرح‌های مهمی در حوزه گردشگری در دست اقدام داریم و پیشنهادات خوبی شده است.

وی در ادامه با اشاره با ایجاد اشتغال برای مردم باید امید ایجاد کنیم اظهار کرد: فراکسیون اشتغال با جدیت موضوع اشتغال و کاهش بیکاری را اولویت قرار داده که نمونه آن برداشت 1.5 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبری بوده است.

امیر خجسته با اشاره به اینکه امسال سال رونق تولید است و باید اشتغال ایجاد کنیم افزود: همدان جایگاه خود را پیدا کرده و شتاب خوبی در پیش دارد و اشتغال پایدار در حال ایجاد شدن است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در حوزه گردشگری در حال پیدا کردن جایگاه ملی و بین‌المللی خود است افزود: اشتغال پایدار درآمد پایدار را در پی دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار در همدان به خوبی پیش می‌رود افزود: یک سرمایه‌گذار با استاندار همدان در رابطه با سرمایه‌گذاری 1500 میلیارد تومانی صحبت کرده که منجر به ایجاد 7 یا 8 هزار شغل می‌شود.

انتهای پیام/89045/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول