اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

28 تیرماه آخرین مهلت برای آزادسازی حریم دریا/ برگشت 60 واحد تولیدی به مدار

استاندار مازندران، از اجرای طرح آزادسازی حریم دریا خبر داد و گفت: 28 تیرماه آخرین فرصت برای آزادسازی حریم دریا برای کسانی است که به آنها فرصت داده‌ایم.

28 تیرماه آخرین  مهلت برای آزادسازی حریم دریا/ برگشت 60 واحد تولیدی به مدار

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، احمد حسین‌زادگان عصر امروز در مراسم گردهمایی اجلاسیه ائمه جمعه مازندران که در دانشکده امام صادق (ع) امیرکلا بابل برگزار شد، اظهار کرد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب، طبق مقتضیات استان برنامه‌ریزی و آسیب‌شناسی در حوزه اقتصادی، اخلاق، مبارزه با فساد و امنیت انجام شده تا با نگاه استانی عملیاتی شود.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف مازندران از شناسایی 228 فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی، در حوزه خارجی مراوداتی با کشورهای همسایه و مرزی داریم و نیاز است تا این ارتباطات برون‌مرزی گسترش یابد که در این راستا برگزاری اجلاسیه کشورهای حوزه خزر و اجلاسیه عضو کشورهای اتاق بازرگانی را داشته‌ایم.

استاندار مازندران تصریح کرد: برخی از تولیدات و محصولات مازندران قابلیت رقابت در کشورهای حاشیه دریای خزر را دارد و قراردادهای خوبی هم با برخی از این کشورها برای صادرات منعقد شده است.

حسین‌زادگان از راهبردهای مهم کلان اقتصادی در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد تسهیلات رفع موانع، فعال‌سازی کارخانجات و شرکت‌هایی که به تملک بانک درآمدند یا پروژه‌هایی که 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، در دستور کار قرار گرفت.

وی یادآور شد: مازندران دارای ۱۹۶ واحد تولیدی تعطیل شده و یا در تملک بانک‌ها داشت که از این تعداد تاکنون ۶۰ واحد در مدار تولید قرار گرفتند.

وی ادامه داد: مازندران سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر است و در برخی از موارد در خدمات‌رسانی آب و برق دچار اختلال است و ضرورت دارد با این تعداد گسترده مسافر، مازندران از اعتبارات ملی بیشتری برخوردار شود و با نشست‌هایی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم این دغدغه‌ها مطرح شده است.

استاندار مازندران افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت برنج، یکی از برنامه‌های ما این است که از طریق وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت چهار ماهه برای واردات برنج خارجی را اخذ کنیم و از طرف دیگر خرید تضمینی برنج را در دستور کار قرار دهیم.

حسین‌زادگان تصریح کرد: 4 هزار و 500 و احد تخریبی سیل‌زدگان تکمیل و تحویل داده شد، مازندران قبل از مصوبات دولت به مردم خسارت دیده وام بلاعوض پرداخت کرد و در سیل اخیر مازندران بهتر از دیگر استان‌ها عمل کرد و برای نخستین‌بار در بخش کشاورزی مصوبه خسارت کشاورزی گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران نتوانسته از ظرفیت دریا و شیلات به شکل بهینه استفاده کند، خاطرنشان کرد: باید در بحث دریا سرمایه‌گذاری جدید داشته باشیم.

استاندار مازندران از آزادسازی حریم دریا خبر داد و گفت: 28  تیرماه آخرین فرصت برای آزادسازی حریم دریا برای کسانی است که به آنها فرصت داده‌ایم.

انتهای پیام/86040/ج/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول