اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

طرح بحث برانگیز حمایت از گزارشگران تخلفات مالی و اداری در شهرداری شیراز

در صحن علنی شورای شهر شیراز طرح الزام شهرداری شیراز به تهیه لایحه حمایت از گزارشگران تخلفات مالی و اداری در شهرداری شیراز بحث برانگیز شد.

طرح بحث برانگیز حمایت از گزارشگران تخلفات مالی و اداری در شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حیدر اسکندرپور عصر امروز در صحن علنی شورای شهر شیراز، اظهار داشت: سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت  برای اجرای خط دوم قطار شهری شیراز به فروش رسید که با پیگیری‌های انجام شده ۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر نیز برای سال ۹۸ به قطار شهری شیراز اختصاص یافته است.

شهردار شیراز مجموع هزینه تامین اعتبار شده برای قطار شهری را یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: برای سال آینده میزان ۵۷۹ میلیارد و برای سال ۹۹ میزان ۵۲۱ میلیارد تومان هزینه برای اجرای خط دوم مترو برآورد شده است.

وی افزود: اجرای پروژه قطار شهری نیازمند حجم بالای کار است و امید داریم با تلاش دو چندان همکاران سازمان قطار شهری در دهه فجر سال آینده شاهد بهره برداری از خط دوم متروی شیراز باشیم.

اسکندرپور خاطر نشان کرد: در بخش ارزی نیز پیش‌بینی می‌کنیم حداقل ۲۳ میلیون یورو برای تامین تجهیزات خط دوم قطار شهری نیاز شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه برای افزایش سرعت بهره‌برداری خط دوم قطار شهری، همزمان با حفاری تونل‌ها، اقدامات اجرایی ایستگاه ها نیز انجام می شود، ابراز داشت: با تامین اعتبار انجام شده تلاش داریم فاز نخست خط دوم قطار شهری شیراز از میانرود تا میدان امام حسین(ع) را با سه ایستگاه به بهره برداری برسانیم که این بهره‌برداری یکی از بهترین رکوردهای مدیریت شهری در اجرای پروژه های عظیم است.

وی با اشاره به اینکه خط ۲ قطار شهری شیراز به طول ۱۵ کیلومتر از شهرک میانرود تا میدان کلبه طراحی شده است، گفت: فاز نخست این خط با ۱۱ کیلومتر طول و ۹ ایستگاه با بهره گیری از دو دستگاه TBM در دو شیفت ۱۲ ساعته در حال اجرا است که برای افزایش سرعت حفاری و اتمام حفاری فاز نخست در سال جاری می توان در سه شیفت هشت ساعته از این دو دستگاه TBM استفاده کرد.

شهردار شیراز توسعه خطوط مترو را از مهمترین فاکتورهای تحقق شعار انسان محوری مجموعه مدیریت شهری دانست و یادآور شد: هم اکنون روزانه ۸۰ هزار سفر با استفاده از خط یک قطار شهری انجام می شود.

موافق و مخالفان حمایت از گزارشگران فساد در شهرداری شیراز

در این جلسه طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا در خصوص الزام شهرداری شیراز به تهیه لایحه حمایت از گزارشگران تخلفات مالی و اداری در شهرداری شیراز مطرح شد که موافق و مخالفانی داشت.

نوذر امامی در این خصوص با بیان اینکه مشکل ما عدم وجود قانون نیست بلکه نحوه اجرای قانون است، اظهار داشت: در برخورد با تخلفات حراست و سازمان بازرسی مسؤول هستند، اگر اشکالاتی وجود دارد باید برطرف شود نه اینکه قانون جدیدی مصوب شود؛چنین طرح‌هایی جامعه را دچار ناامنی و بی اعتمادی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه طرح حمایت از گزارشگران تخلفات مالی و اداری در شهرداری شیراز عنوان شود، گزارش‌های مختلف به شهرداری ارسال می‌شده است.

علی ناصری به عنوان موافق طرح ابراز داشت: طرح حمایت از گزارشگران تخلفات مالی و اداری در شهرداری شیراز برای این است که موضوع مهم نظارت مردمی و مشارکت شهروندان در برخورد با متخلفان مفاسد اداری و مالی عملی شود.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که شهروندان در سالم سازی جامعه مشارکت و تشویق شوند.

لیلا دودمان نیز گفت: با توجه به شرایط فضای مجازی باید مراقب باشیم تا هر ارباب رجوع شهرداری را به یک خبرنگار تبدیل نکنیم.

وی افزود: یکی از بندهای طرح که راه اندازی درگاه ارتباط مردمی و ثبت اطلاعات درخواست رشوه و گزارش فساد در مجموعه شهرداری شیراز در سامانه 137 و پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز است، جای سوال و ابهام دارد چرا که سامانه 137 زیر نظر شهرداری مرکزی بوده و چنین اتفاقی یک فاجعه است. 

ابراهیم صبوری نیز تاکید کرد: طرح حمایت از گزارشگران تخلفات مالی و اداری در شهرداری شیراز برای افراد ایجاد انگیزه می‌کند تا اسناد تخلف خود را به حراست و بازرسی شهرداری شیراز تحویل دهند و از سامانه شهرداری شیراز نیز پیگیر موضوع شوند.

سولماز دهقانی گفت: این طرح آوازه خوبی دارد اما در اجرا ممکن است با اشکالاتی مواجه شود، برخورد با متخلفان در شهرداری نیاز به مصوبه ندارد و خود شهردار می‌تواند برای حراست و سازمان بازرسی سازوکارهایی اتخاذ کند.

در نهایت طرح حمایت از گزارشگران تخلفات مالی و اداری در شهرداری شیراز به تصویب نرسید.

در این جلسه همچنین مقرر شد لایحه‌ شهرداری شیراز مبنی بر انتشار اوراق مالی اسلامی (اوراق مشارکت) به منظور بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) با قید یک فوریت به منظور بررسی کارشناسی به کمیسیون‌های معماری و شهرسازی و برنامه و بودجه ارجاع شود.

 نامه رئیس امور مالی شورا در خصوص تفریغ بودجه سال ۹۷ شورای اسلامی شهر شیراز تصویب شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد طرح عادی کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شیراز مبنی بر طرح تدوین شیوه نامه ایمنی حمل و نقل دانش‌آموزان به شهرداری ارجاع و لایحه مورد نظر با در نظر گرفتن موارد زیر به شورا ارائه شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول