اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی، شرکت‎ها و صاحبان املاک استیجاری قابل تمدید نیست

مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه سی و یکم تیرماه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی، شرکت‎ها و صاحبان املاک استیجاری است، گفت: این مهلت به هیج عنوان قابل تمدید نخواهد بود.

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی، شرکت‎ها و صاحبان املاک استیجاری قابل تمدید نیست

 علی اصغر هزار جریبی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: طبق قانون مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی قابل تمدید نیست از این رو از مؤدیان محترم درخواست می‎کنیم تسلیم اظهارنامه خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در زمان تعیین شده را مشمول جریمه عنوان کرد و گفت: تشخیص مالیات در این مواقع به صورت علی الرأس خواهد بود.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان خاطرنشان کرد: برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی نیاز به حضور در اداره‎های امور مالیاتی وجود ندارد اما برای راهنمایی بیشتر مؤدیان در سطح اداره‎ها مشاورانی حضور دارند.

هزارجریبی در خصوص نحوه محاسبه مالیات در سیستم مالیاتی گفت: نحوه محاسبه به دو صورت علی الرأس که مأمور مراجعه و میزان خرید و فروش را تعیین می‎کند و دیگری تسلیم اظهارنامه مالیاتی است، که شخص دارای دفاتر می‎باشد.

وی با بیان اینکه در قانون فعلی از سال ۱۳۹۵ به بعد مشاغل به سه گروه تقسیم می‎شوند، افزود: مشاغلی که کمتر از یک میلیارد تومان فروش دارند جز مشاغل گروه سوم هستند که باید خلاصه وضعیت درآمد و هزینه خود را نگهداری کنند و در انتهای سال که زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی در خردادماه می‎باشد همراه اظهارنامه به سیستم تحویل دهند و کارشناسان مورد بررسی قرار خواهند داد، یکسری از خریدها نیز از طریق سیستم به دست ما می‎رسد خریدهایی که در شرکت‌ها اتفاق می‎افتد از طریق سیستم اطلاعات به ما انتقال و مالیات تعیین می‎شود و تا یک سقفی از معافیت برخوردارند.

*مالیات یکی از شاخصه‎های مؤثر در توسعه و پویایی اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل امور مالیاتی گلستان اضافه کرد: تسلیم اظهارنامه مالیاتی به بهره‎مندی از معافیت جرایم مالیاتی کمک شایانی می‎کند و حدود ۴۰ درصد از اصناف استان مشمول معافیت‎های مالیاتی هستند.

هزار جریبی هدف از دریافت مالیات در نظام اقتصادی اسلام را اداره جامعه اسلامی، تأمین نیازهای نیازمندان، حفظ سرمایه‎ها، اصلاح و تقویت نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: مالیات یکی از شاخصه‎های مؤثر در توسعه و پویایی اقتصاد مقاومتی به شمار می‎رود در واقع  درآمد مالیات منبعی مهم برای تأمین درآمد دولت در حوزه‎های مختلف مثل تولید و اشتغالزایی، آموزش همگانی و انجام اقدامات عمرانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‎کنیم در سالی که ازسوی مقام معظم رهبری به نام «رونق تولید» نام گرفته است ضمن جلب رضایت و حفظ احترام و کرامت مؤدیان حقوق حقه دولت را محقق  و به سهم خود در توسعه اقتصاد، اشتغال، زیرساخت‎ها و تأمین بخشی از نیازهای جامعه نقش مهمی را ایفا کنیم.

انتهای پیام/83017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول