اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مطالبه شفافیت تشکل دانشجویی آرمان پیرامون پروژه‌های در حال آغاز صدرا

تشکل آرمان دانشگاه شیراز در نامه‌ای خطاب به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا و دبير شورای حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس درخواست شفافیت پروژه‌های عمرانی شهرداری صدرا را مطرح کرد.

مطالبه شفافیت تشکل دانشجویی آرمان پیرامون پروژه‌های در حال آغاز صدرا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تشکل آرمان دانشگاه شیراز در نامه‌ای خطاب به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا و دبیر شورای حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس درخواست شفافیت پروژه‌های عمرانی شهرداری صدرا را مطرح کرد. متن نامه بدین شرح است:

«همانگونه که مستحضرید شهرداری شهر جدید صدرا آنگونه که خود اعلام داشته تصمیم دارد در دو نقطه از این شهر تقاطع‌های غیر همسطحی با برآوردی قریب به 2 هزار میلیارد ریال شروع به ساخت کند و از آنجا که به نظر نمی‌رسد بودجه عمرانی شهرداری صدرا به سهولت پاسخگوی چنین مبلغی باشد بیم آن می‌رود که مردم صدرا طی سالیان متمادی همچنان محروم از خدمات عمرانی مطلوب اولیه منتظر افتتاح چنین طرح‌هایی باشند که شائبه‌هایی متعددی پیرامون آن وجود دارد. 

محل تامین اعتبار بودجه شهرداری‌ها غالبا از محل عوارض و سایر مبالغی است که تحت عناوین مختلف از شهروندان اخذ می‌شود و از آن رو که بافت جمعیتی شهر صدرا اغلب از طبقات متوسط و اقشار کم درآمد تشکیل شده است لذا سوالاتی جهت روشن شدن افکار عمومی و البته شفاف شدن چگونگی مصرف بیت المال مطرح است که از مسئولین مربوطه انتظار می‌رود در این راستا به وظایف خود عمل کرده و در شفاف سازی این موارد پیش قدم باشند. 

1-احداث تقاطع غیر همسطح نیازمند مطالعات دقیق حمل و نقلی و ترافیکی توسط متخصصین متعهد است که در اینجا دو سوال جدی مطرح است: نخست آنکه کدام نهاد معتبر این مطالعات را انجام داده است؟ و ثانیاً در مطالعات انجام شده آیا نتایج نیازسنجی صورت گرفته، پیش بینی عرضه و تقاضا و برنامه‌ریزی و امکان سنجی اجرای پروژه مدنظر قرار گرفته است؟ ضمنا انتشار مطالعات به عنوان یک مطالبه اولیه در راستای ایجاد شفافیت حداقلی خواسته‌ای است که از دستگاه‌های مرتبط انتظار می‌رود.

2-آیا مجوزهای لازم از طرف نهادهای مسئول از جمله شورای حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس به عنوان یکی از مراجع اصلی رسیدگی صادر شده است؟

3-آیا این طرح ها با سایر طرح‌های شهری بالادستی مثل طرح جامع و تفصیلی و یا طرح قطار شهری و سایر شیوه‌های حمل و نقلی که می‌توانند باعث کاهش ترافیک و تسهیل امور شوند بصورت موازی مطالعه شده‌اند یا اینکه طراحی آنها به صورت مجزا صورت پذیرفته است؟ 

4-گذشته از موارد فوق و با توجه به معضلات و مشکلات اساسی شهر صدرا جای سوال دارد که آیا چنین پروژه‌ای از اولویت بیشتری برخوردار است یا پرداختن به مسائلی همچون رفع معضل شبکه آب و فاضلاب، برنامه بهبود و ارتقاء وضعیت هدایت آب های سطحی، اصلاح آسفالت معابر، آسفالت معابر خاکی، احداث فضای سبز و باز شهری و ورزشی متناسب با سرانه و نیاز شهروندان، سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل عمومی و قطار شهری و حتی سامان بخشیدن به مطالبات پاکبان های زحمتکش شهر صدرا و هزاران مشکل دیگر این عجایبشهر؟

مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه) به مسئولینی که وظیفه پاسخگویی در این حیطه را دارند هشدار می‌دهد در صورت بی توجهی به این سوالات و بی پاسخ گذاشتن آنها و عدم همکاری در راستای شفاف شدن چگونگی مصرف بیت‌المال ظن نقش داشتن و  همدستی آنان در نابسامانی موجود در صدرا تقویت شده و مطالبه‌گری‌های بی‌مهابا و افشاگرانه خود را در مورد آنان نیز با قدرت هر چه بیشتر به کار خواهد بست.

لذا از مسئولین محترم در جهت حفظ منافع عمومی تقاضا می‌شود ضمن بررسی مسائل مطرح شده در جهت کمک به مردمان عزیز شهر جدید صدرا همکاری لازم را مبذول فرمایند و یاری‌گر عدالتخوهان باشند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول