اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اهدا 10373 فقره سند مالکیت روستایی در رودسر

جشن اهدا و واگذاری 10 هزار و 373 فقره سند روستایی در شهرستان رودسر با حضور جمعی از مسؤولین کشوری و استانی برگزار شد.

اهدا 10373 فقره سند مالکیت روستایی در رودسر

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، جشن واگذاری و اهدای 10 هزار و 373 فقره سند روستایی ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولین کشوری و استانی در مسجد روستای لله رود بخش مرکزی رودسر برگزار شد.

اعطا 145 هزار سند روستایی در گیلان
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در این مراسم ایجاد توسعه در روستاهای کشور را از اهداف دولت خواند و اظهار کرد: بنیاد مسکن در بخش‌های گوناگون تهیه و بازنگری طرح هادی، بهسازی واحدهای بافت‌های فرسوده و گردشگری روستایی، تأمین زمین برای افراد نیازمند جهت ساخت مسکن و اجرای پروژه‌های عمرانی دیگر فعالیت دارد تا مردم در رفاه و آرامش باشند.

محمدرضا شاملو از سنددار کردن 6 میلیون واحد روستایی خبر داد و افزود: تاکنون سه میلیون و 490 هزار سند روستایی در روستاها و شهرهای با جمعیت پایین 25 هزار نفر اعطاشده است.

وی با اشاره به اینکه با صدور سند تثبیت مالکیت افراد بر روی ملک خود انجام می‌شود، گفت: در گیلان 145 هزار سند صادرشده که 10 هزار و 337 واحد مربوط به شهرستان رودسر است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اعلام آمادگی بنیاد مسکن برای ارائه سند روستایی در استان گیلان تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری گیلان، ثبت و اسناد و بنیاد مسکن امضاشده که در آن مقررشده تا سالانه 25 هزار سند در گیلان صادر شود.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی صورت گرفته در حوزه طرح‌های هادی و بهسازی روستاها به‌رغم همه محدودیت‌ها و مشکلات مالی دولت افزود: بنیاد مسکن در سال گذشته بیش از 13 میلیارد تومان در شهرستان رودسر هزینه کرده که از این میزان سه میلیارد تومان برای قیر و چهار میلیارد و 500 میلیون تومان از ردیف ملی و حوادث کمک شده است.

شاملو با اشاره به سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌های بنیاد مسکن در خصوص ساخت‌وسازها و تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی در گیلان بیان کرد: این آب‌وخاک، سرمایه‌های ملی و بین نسلی ما هستند باید در حراست و نگه‌داری آن تلاش کنیم.

تأکید بر ضرورت بازنگری طرح هادی در توسعه و پیشرفت روستاها
نماینده مردم رودسر و املش نیز در این مراسم صدور سندهای روستایی پس از انقلاب را یک اقدام خوب و هدفمند خواند و اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته موجب شده تا اسناد مالکیت زمین‌های زیادی صادرشده است.

اسدالله عباسی بر لزوم تداوم هم‌افزایی بین ادارات جهت صدور اسناد مالکیت در شهرستان رودسر و املش تأکید کرد و افزود: اعطای اسناد مالکیت موجب تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از نزاع و اختلافات ملکی، ارتقای توسعه پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود.

وی بر ضرورت بازنگری طرح‌های هادی جهت توسعه و پیشرفت روستاها تأکید کرد و گفت: همکاری و مشارکت دهیاران و شوراها و مردم با بنیاد مسکن در جهت عمران و آبادانی روستاها لازم است.

واگذاری 220 جلد سند مالکیت در روستای لله رود بخش مرکزی
بخشدار مرکزی رودسر نیز در این مراسم اظهار کرد: داشتن اسناد املاک و اراضی موجب افزایش مشارکت و فعالیت روستائیان می‌شود که این خود به توسعه پایدار روستا کمک می‌کند.

حبیب رمضانی با اشاره به صدور 10 هزار و 373 سند روستایی در شهرستان رودسر افزود: تعداد 220 جلد سند صادرشده مربوط به روستای لله رود است که این امر با همکاری و مشارکت اداره ثبت، اسناد و املاک و بنیاد مسکن انجام‌گرفته است.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول