اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بازنگری 3 بسته نظام ارتقای سلامت/توضیح وزیر بهداشت درباره ضجه‌های یک خانم

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مصمم هستیم سه بسته را در راستای نظام سلامت بازنگری کنیم، گفت: کاهش پرداختی از جیب بیمار، حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج و ماندگاری پزشک در مناطق کم برخوردار از مواردی است که در اتقای نظام سلامت به دنبال آن هستیم.

بازنگری 3 بسته نظام ارتقای سلامت/توضیح وزیر بهداشت درباره ضجه‌های یک خانم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، سعید نمکی عصر امروز در حاشیه سفر به شهرستان‌های  نوشهر و چالوس در جلسه شورای اداری سه شهرستان منطقه با اشاره به اینکه در زمینه سلامت کاملاً از دنیا بی‌نیاز هستیم، اظهار کرد: در برخی دیگر از امور با کوچک‌ترین تغییرات نیازمند مراقبت‌های ویژه هستیم و این نشان می‌دهد که اگر در همه عرصه‌ها پس از انقلاب رشد داشتیم، در عرصه نظام سلامت مرگ‌ومیرها نیز کاهش یافته است.

بهتر شدن وضعیت منابع تخصیصی بهداشت و درمان

وی درباره توسعه زیرساخت‌ها در حوزه نظام سلامت، افزود: پوشش واکسیناسیون در سال‌های قبل از انقلاب، 25 درصد بود ولی امروز به حدود 100 درصد رسیدیم و مرگ و میر اطفال به ازای هر هزار تولد به طور میانگین بیش از 120 نفر بود ولی امروز به کمتر از یک دهم رسید.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر 66 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور داریم، تصریح کرد: مازندران امروز، با مازندران 30 سال قبل کاملاً متفاوت است و تحولات شگرفی در بهداشت و درمان این استان رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت منابع تخصیصی به حوزه بهداشت و درمان نسبت به سال قبل بسیار بهتر است، عنوان کرد: طرح نظام سلامت به عنوان یک طرح موفق در کاهش پرداخت از جیب بیمار، توسعه زیرساخت‌های موردنیاز نظام سلامت به ویژه در زمینه درمانی، ماندگاری پزشک و کادر پزشکی در نقاط محروم، رسیدگی خاص به بیماران صعب‌العلاج کارهای بزرگی صورت گرفت هر چند نقاط منفی هم داشت.

قطار طرح تحول را متوقف نخواهم کرد

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آنهایی که بر طرح تحول نظام سلامت تاختند دو گروه بودند، گفت: گروهی که بر هر کار مثبت این دولت مظلوم می‌تازند و گویی غیر از این، نگاه دیگری ندارند گروهی هم که نقدهای کارشناسانه و منصفانه داشتند و نقدشان وارد بود که از جمله آن نیازمندی ز به زیرساخت‌ها قبل از اجرای آن بود.

نمکی با تأکید بر اینکه من قطار طرح تحول را متوقف نخواهم کرد بلکه در طول مسیرش، آن را تعمیر خواهم کرد، اظهار کرد: به دنبال رفع نواقص و تقویت نقاط طرح نظام سلامت هستم و به نقاط کمتر برخوردار نیز به شکل ویژه‌ای رسیدگی کنم.

وی با اشاره به اینکه مصمم هستیم سه بسته را در راستای نظام سلامت بازنگری کنیم، تصریح کرد: کاهش پرداختی از جیب بیمار را به هیچ وجه اضافه نخواهیم کرد و بلکه حتی به دنبال کمتر کردن آن نیز هستیم و سپس اینکه بیماران خاص و صعب‌العلاج به طور ویژه مورد حمایت قرار خواهند گرفت تا در این نوسانات و طوفان‌های اقتصادی دچار آسیب نشوند و در نهایت در زمینه ماندگاری پزشک در مناطق کم برخوردار تلاش کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: باید برای ماندگاری پزشکان در مناطق کم برخوردار ایجاد انگیزه کنیم که طرح آن در حال اتمام است.

نمکی درباره طرح ملی کنترل فشار خون، افزود: استان مازندران یکی پیشقراوالان این حرکت بزرگ ملی است و در این طرح قرار بود 20 میلیون جمعیت هدف را پایش کنیم اما با تلاش‌های صورت گرفته موفق اندازه‌گیری فشار خون تعداد 30 میلیون و 600 هزار شدیم و 2 میلیون و 700 هزار افراد جدید دارای فشار خون که خودشان هم خبر نداشتند و 10 میلیون نفر نیز در آستانه ابتلا به فشار خون شناسایی شدند.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح و اقدامات پیشگیرانه، در آینده بار سنگینی از نظام سلامت در C.C.U و I.C.U و در بخش‌های دیالیزی از این جمعیت هدف کاسته خواهد شد.

وجود داشتن مشکلات حوزه بهداشت روان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه یکی از معضلات کشور ما، بهداشت روان است به ضجه‌ها و فریادهای دختر چالوسی که در راهروی بیمارستان شهید بهشتی نوشهر، گفت: قسمت عمده رنج‌های این دختر از روح او است و متأسفانه از این دست افراد کم هم نداریم و مشکلات در این حوزه بسیار بالا است.

وزیر بهداشت و درمان درباره علت وجود مشکلات بهداشت و روان در جامعه، تصریح کرد: فضای ناشاد جامعه عامل بروز چنین وضعیت‌هایی است و عده‌ای هم به این موضوع دامن می‌زنند و معلوم نیست چه جریان فکری وجود دارد که به گریستن مردم بیشتر دل بسته‌اند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات بهداشت و روان جامعه برنامه ‌داریم، افزود: جمعیت سالمند کشور ما در حال افزایش است و باید برای آن حتماً برنامه‌ریزی داشته باشیم زیرا پیران افسرده، پیران پر هزینه است.

نمکی با اشاره به اینکه مازندران در سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع پیشتاز است، گفت: مرکز آموزش عالی پزشکی غرب مازندران در قالب دانشکده یا دانشگاه مورد تصویب وزارت بهداشت قرار گرفت و قطعاً ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث ساختمان بیمه سلامت نوشهر را پیگیری خواهیم کرد، اظهار کرد: افزایش طبقه در ساختمان در حال احداث اورژانس نوشهر برای بخش دیالیز حتماً انجام خواهد شد و احتیاجات بخش اورژانس هم تأمین می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: یک‌دستگاه آمبولانس به کلاردشت اختصاص می‌یابد و مرکز اورژانس بخش کجور نیز مورد تصویب قرار گرفت و به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/ 86019/ج/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول