اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مسؤولان حوزه عفاف و حجاب کم‌کاری می‌کنند/ وزارت خارجه به مسئله «شیخ زکزاکی» ورود کند

امام جمعه سمنان گفت: 26 دستگاه موظف به مبارزه با فساد فرهنگی هستند، اما مسؤولان عفاف و حجاب کم‌کاری می‌کنند و خانواده‌ها دچار مشکل شده‌اند.

مسؤولان حوزه عفاف و حجاب کم‌کاری می‌کنند/ وزارت خارجه به مسئله «شیخ زکزاکی» ورود کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور مردم و مسؤولان در مصلای این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف و تأکید بر لزوم ورود هرچه بیشتر دستگاه‌های دولتی برای مبارزه با بی‌حجابی اظهار کرد: رعایت حجاب، قانون کشور است؛ ما انقلاب کردیم تا حجاب رضاخانی نداشته باشیم و همه با حیا باشند؛ اگر دنبال ترویج بی‌بندوباری بودیم، انقلاب نمی‌کردیم.

وی با بیان اینکه بی‌حجابی ریشه خارجی دارد و بیگانگان در این قضیه دخیل‌ هستند، اضافه کرد: 26 دستگاه دولتی مأمور مبارزه با فساد فرهنگی در کشور شده‌اند؛ اما کمتر شاهد همکاری نهادهای مربوطه هستیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه در برخورد با بی‌حجابی و فراگیر شدن بحث حجاب و عفاف تنها شاهد نقش‌آفرینی نیروی انتظامی هستیم، ادامه داد: 26 دستگاه متولی که موظف به مبارزه با فساد فرهنگی هستند، کجای کار قرار دارند؟

شاهچراغی ادامه داد: دولت چرا از ادارات و دانشگاه‌ها شروع نمی‌کند؟ مسؤولان حوزه عفاف و حجاب کم‌کارند و خانواده‌ها دچار مشکل شده‌اند.

دولت نمی‌تواند جلوی گرانی را بگیرد

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن دعوت نمازگزاران به فریضه تقوا اظهار داشت: تقوا، ترک حرام و گران‌فروشی است و احتکار هم حرام بزرگی است.

شاهچراغی با بیان اینکه پول گران‌فروشی دردی را از انسان درمان نمی‌کند، اضافه کرد: احتکار، گران‌فروشی و مردم‌آزاری حرام است و باید از این گناه را ترک کرد.

وی خطاب به بازاریان و کسبه گفت: حالا که دولت نمی‌تواند جلوی گرانی را بگیرد، به بازاری‌ها توصیه می‌کنم به فکر مردم باشند.

افراد بی‌صلاحیت وارد مجلس نشوند

امام جمعه سمنان به ضرورت ورود افراد با صلاحیت به مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: از شورای نگهبان در این مقوله انتظار مساعدت داریم و آن نیز ممانعت از ورود افرادی است که صلاحیت ندارند.

شاهچراغی افزود: شورای نگهبان باید در این زمینه دغدغه‌مند باشد تا افرادی وارد مجلس شوند که به فکر مردم و در غم و شادی آنها سهیم باشند.

ورود وزارت امور خارجه برای آزادی زکزاکی

امام جمعه سمنان همچنین خواستار ورود وزارت امور خارجه برای آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی شد و گفت: این روحانی انقلابی نماد روحانیت در جهان است که میلیون‌ها نفر را شیعه کرده و اکنون در زندان به سر می‌برد.

شاهچراغی بیان کرد: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم همه نیروی خود را برای آزادی این نماد روحانیت به کار گیرد.

وی خطاب به افرادی که برای مذاکره با آمریکا و برجام تلاش می‌کنند، گفت: از برجام کم کنید؛ به فکر شیخ ابراهیم زکزاکی که میلیون‌ها نفر را شیعه کرده باشید.

شیاطین؛ دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان

امام جمعه سمنان در ادامه ضمن توصیه و دعوت نمازگزاران به حفظ وحدت اظهار کرد: اسلام دین وحدت بوده و وحدت در سایه قرآن، ولایت و ایمان بسیار ارزشمند و ماندگار است.

شاهچراغی با بیان اینکه شیاطین دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند و باید مراقب بود، بیان کرد: باید مراقب شیطان بود تا وارد قلب و خانه ما نشود؛ شیطان دشمن آشکار است که باید برابر توطئه‌هایش هوشمند بود.

وی به نمایش سه وحدت که مختص اسلام است، اشاره کرد و گفت: این وحدت، سالانه، هفتگی و روزانه است که وحدت سالانه در میعادگاه حج به نمایش گذاشته می‌شود، وحدت هفتگی در سنگرهای نماز جمعه و وحدت روزانه در نماز جماعت خلاصه می‌شود.

انتهای پیام/74034/م/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول